miercuri, 30 septembrie 2009

Terina de vinete cu branza de capra


Reteta e migaloasa, dar rezultatul este pe masura.
Am vazut o fotografie atragatoare pe internet si am incercat sa-i gasesc reteta pana m-am plicitisit :) asa c-am inventat-o.

Ingrediente

6 ardei rosii
3 ardei galbeni
3 vinete lungi cu diametrul potrivit
1 plic de gelatina
200ml sos de rosii
2-3 catei de usturoi tocati marunt
100ml ulei
1 lingurita de zahar
4-6 crackers simpli cu diametrul de 10cm
400g branza de capra amestecata cu 2 linguri de patrunjel verde tocat marunt
sare, piper

- se coc ardeii si una dintre vinete, se curata se dau deoparte (vanata coapta se pune la scurs)
- celelalte 2 vinete se spala bine, se taie (cu tot cu coaja) rondele de max 1cm grosime, se unge fiecare parte, cu pensula cu putin ulei si se prajeste in tigaie de teflon pana se rumeneste felia frumos. Pastram 8 rondele cu diametrul mai mare si 4 cu diametrul mic, restul de felii rumenite le vom taia cuburi
- 3 ardei rosii se fac piure, 3 se vor taia in fasii de 5mm latime
- intr-o tigaie incapatoare punem uleiul la incalzit, adaugam usturoiul pret de 30 de secunde, apoi ardeiul piure si vanata coapta, scursa si tocata si 150 ml din sosul de rosii si lasam la fiert pt cateva minute (5)
- condimentam dupa gust cu sare si piper si punem si-o lingurita de zahar pt a complimenta savoarea legumelor coapte
- topim gelatina in 50 ml de sos de rosii infierbantat si amestecam pana la dizolvare completa
- adaugam vinetele cubulete, ardeii fasii, amestecam pt 2-3 minute sa imprieneasca
- adaugam si sosul cu gelatina, mai tinem totul pe foc maxim un minut si tragem deoparte

Cum montam terina:
- am tapetat cu celofan 2 forme cu diametrul de 10cm si inaltime de 5cm
- primul rand este biscuitele (am sa pun reteta cu alta ocazie, merg si crackers cumparati), se adauga 2-3 linguri de compozitie cat sa umplem jumatate de forma, punem una dintre rondele de vanata rumenita, api completam forma cu amestecul cu gelatina, asternem o felie de ardei galben copt (taiat rotund), apoi inca o felie de vanata rumenita
- se dau formele la rece pana a 2-a zi
- le rasturnam din forme pe farfurii ornate cu salata
- peste biscuitele care acum e deasupra, asternem un disc facut din branza de capra
- ornam cu felii de vinete prajite, fasii de rosii uscate si ramurele de patrunjel verde

Discul de branza: am framantat putin intre palme branza am format o bila, am aplatizat-o pe un fund de lemn si in felul acesta a stat putin la congelator, suficient cat sa se intareasca intr-atat incat sa pot decupa un disc de diametrul formelor.

Combinatia este minunata!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu