vineri, 26 martie 2010

Fasole batuta, naut si usturoi copt


Ce poate fi nelalocul lui in combinatia asta? Nimic! :)

Ador fasolea batuta si cu toate astea o fac extrem de rar. Ceapa prajita si stomacul meu nu se impaca bine... sechele ale anilor de studentie :) cand zilele in care mancam o data pe zi se numarau pe multe degete. :))

Am folosit o conserva de 540g de fasole romano, e un tip de fasole pestrita, foarte gustoasa + 200g de naut fiert + 50g ulei din samburi de struguri pt c-am vrut un gust neutru+ o capatana de usturoi copt (vedeti mai jos cum) + sare si piper dupa gust. Se amesteca totul in blender si se transfera intr-un castron.

Sosul
- o ceapa rosie mijlocie, tocata marunt se prajeste la foc mic, in putin ulei (acelasi ulei din samburi de struguri) . Ceapa trebuie prajita pana e gatita, dupa ce a devenit sticloasa am acoperit-o cu apa si am lasat-o pe foc pana a scazut apa complet, moment in care am adaugat o lingura de bulion de rosii si 2 linguri de bulion de gogosari (al meu a fost de casa si este mai lichid decat bulionul de rosii). Daca e prea sec, subtiati-l cu putina apa. Se mai prajesc toate pret de 2 minute amestecand incet, dar incontinuu. Sosul se asterne peste fasolea batuta.
Se serveste cu paine proaspata si (eventual) muraturi.

Capatana de usturoi necuratata, am copt-o 35 minute la 450F, invelita bine in folie de aluminiu.
Usturoiul copt are o aroma superba.

4 comentarii:

MihaeRa spunea...

Lol de cand ma tot chinui sa fac si eu varianta asta de fasole batuta cu sos de ceapa...Dar saptamana asta clar ii vine randul..si-asa apoi se termina postul...

Arata grozav varianta ta..o sa incerc si eu cu usturoi copt;;)..

Sarbatori Pascale Fericite!!!

Sarea in bucate spunea...

la mine pe blog 2 premii pt tine!

furnicuta boscodina spunea...

salut :)
primiti cu provocarea?:) provocarea la fericire, noul premiu ce circula in blogosfera. daca vrei sa intri in joc , provocarea te asteapta pe blogul meu,isi face siesta! o zi superba !:)

Andreea spunea...

m.t servus, e chiar mai buna a 2-a zi. Daca pui si-o paine cu coaja crocanta langa e ceva asa.... :))
Paste fericit!

Just me, boscodina va foarte multumesc. :)

Trimiteți un comentariu