luni, 22 martie 2010

Pesto cu vinete, ardei copti si busuioc


as spune a la Florin insa am citit in graba reteta lui (mea culpa) asa ca mai corect ar fi sa spun, a la Florin via Andreea :)

Daca frunzariti putin blogul meu veti constata ca vinetele revin destul de des, mult mai des insa in bucataria noastra, decat pe blog.

Fritata cu legume
Musaca de legume
Vinete umplute
Terina de vinete cu branza de capra
Ali Nazik

Si multe altele ... ce vor ajunge si pe blog intr-un final :)

Ingrediente
- 1 vanata mare, dar supla, spalata si taiata in felii de 1cm grosime
- 2 ardei rosii copti si curatati de seminte
- 4-5 rosii uscate
- 1 legatura de busuioc (poate 15 frunze)
- 100g seminte de pin
- 100g parmezan proaspat ras
- 3 catei de usturoi tocat marunt
- ulei de masline cat cuprinde pt un sos de consistenta smantanii, sa spunem min 100ml
- sare, piper
- sos de ardei usturat, numai daca va place :)

- nu-mi mai gasesc fotografiile cu metoda de prajire a vinetelor, asa ca am sa povestesc doar
- vinetele se presara cu putina sare si se lasa la scurs, cand suntem gata de start absorbim sucul lasat cu ajutorul hartiei absorbante
- am incercat si fara desarare prealabila si pt ca vinetele erau tinere si proaspete nu s-a simtit faptul ca am sarit peste pasul acesta
- intr-o tigaie teflonata (eu am una speciala pt clatite, are fundul mai gros si marginea aproape inexistenta) ungem cu o pensula ulei doar vag cat sa nu fie suprafata uscata si prajim feliile de vanata pe rand pe-o parte si pe alta pana se rumenesc frumos si se inmoaie
- am pus toate de mai sus in robotul culinar si le-am amestecat pana am abtinut o pasta caramizie in care se disting pe ici si colo, putin verde de la busuioc, putin rosu de la rosia uscata, putin vinetiu de la coaja de vanata... :)

Excelent cu paste sau ca taste enhancer :) la vreo mancare cu legume. :)
Am pus restul de pesto, in forma de plastic pt gheata si l-am dat la congelator.
Am sa scot un cub, doua, in functie de cat am nevoie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu