marți, 6 aprilie 2010

Medovnik


Un dulce rusesc... cehesc nu mi-e clara obarsia, cert este ca in cofetariile din Cehia este o constanta. Dragutului meu sot i-a placut extrem de mult (oricum el este fan-ul meu nr 1 :) ).

Pt blaturi (7 in total):
4 oua + 200g zahar + 4 linguri de miere + 4 linguri de unt (unt moale, nu topit)+ 2 lingurite de bicardonat de sodiu + 400g faina

- ouale si zaharul se amesteca bine si se pun la fiert in bain-marie, se amesteca in continuu
- mierea si untul se infierbanta separat intr-o cratita si se toarna peste amestecul cu oua
- sa trage de pe foc cand compozitia s-a ingrosat putin
- lasam 5 minute sa se racoreasca si adaugam faina si bicarbonatul (deci compozitia lichida inca e calda)
- obtinem un aluat destul de lipicios insa nu va speriati asa trebuie sa fie
- daca este extrem de lipicios mai adaugati ptuin cate putin faina
- se da la frigider pt o ora sau la congelator pt 15-20 de minute
- aluatul l-am impartit in 3 pt ca am intins 3 foi lungute si subtirele (2-3 mm) si-apoi le-am taiat pe fiecare in 2 (direct in tava) si-n felul acesta am copt de 3 ori si-am obtinut 6 foi :) iar a 7-a mi-a iesit din marginile celorlalte
Important! - suprafata pe care le intindeti sa fie bine infainata
- se coc aproximativ 7 minute la cuptorul incins in prealabil la 180°C , dar din minutul 5 supravegheati coacerea sa nu se arda, le vrem aurii nu maron :)
- se lasa la racit pe gratar
- foaia cea mai nereusita se faramiteaza

Crema
- 1,5L smantana + 200g zahar
- extrem de simpla crema, amestecam zaharul in smantana (deci chiar 1 litru jumate de smantana trebuie) cu miscari incete, altfel riscati sa obtineti ceva lichid (consistenta cremei se vede in montajul de mai jos)

Se asambleaza in felul urmator:
- foaie, crema, foaie .... terminati cu crema, presarati blatul faramitat si eventual il amestecati si cu nuci tocate (eu l-am amestecat, ba am pus nuci si intre blaturi ceea ce va sugerez sa faceti si voi :) )
- tortul se acopera cu folie de plastic, se pune o greutate peste el si se da la rece pana a 2-a zi

Are un gust placut de miere, iar crema cu smantana ii balanseaza dulceata la perfectie.

13 comentarii:

Monica spunea...

Grozava prajiturica...
Interesanta si crema , foarte simpla.Cred ca am sa o incerc si eu, sper sa-mi iasa la fel de frumoasa .

Andreea spunea...

Servus Moni,
singura dificultate ar fi la intinsul foilor. Sa infainezi des si foaia si masa pt ca foia trebuie sa fie subtire.
Prajitura e fainuca.
Succes! :) Sa-mi povestesti cum a iesit.

Narnia spunea...

Nu stiu cum e la gust, dar de aratata arata grozav. Al meu e fan ciocolata, sa ca nu va fi prea tentat de o prajitura asa "alba", dar o sa-o pasatrez pentru vreo ocazie cand e plecat sau cand mai am si ceva ciocolatos in plan. Superb arat cu foile asa subtiri.
Sper ca ai avut niste sarbatori linistite si pline de bucurii!

Andreea spunea...

Narnia ma bucur sa te vad. Sper ca s-au linistit apele si la tine :)
Noi am petrecut un Paste superb.
Prajitura e faina insa nu e cea mai cea pt mine ;)DAR judecand dupa incantarea dragutului meu :) as zice ca n-a devenit atat de renumita fara motiv.

Craita spunea...

Cred ca e super grozava!

yafa spunea...

AAAAAAAAAAa ce buna e prajiturica asta, o reteta asemanatoare am si eu in carnetul bunicii, dar parca foile erau un pic altfel. Oricum a ta e minunata. Pupici

Laura spunea...

Foarte faina prajitura! Am o intrebare, ce smantana ai folosit? Whipping sau heavy cream batuta sau nebatuta sau sour cream, ca eu pe aici numai din astea doua stiu sa fie?

Andreea spunea...

Laura inteleg ca esti in Canada? La reteta asta sour cream am folosit. Marca No Name (imi plac pt unt, faina, smantana, sosul de rosii) :)

Laura spunea...

Andreea, sunt peste "gard" de tine, in NJ. Dar in esenta asta vroiam sa stiu, daca e sour sau heavy. Aici nu avem marca voastra de produse. Multumesc!

Andreea spunea...

Cu multa placere Laura :)

Teodora Ratiu spunea...

In zona Aradului facem o prajitura asemanatoare, numai ca si in aluat si in crema punem nuca macinata. In aluat mai punem scortisoara si cuisoare, iar inainte de a umple foile, le stropim putin cu rom.

E prajitura mea preferata.

Craciun fericit!!!

Andreea spunea...

Craciun fericit Teodora! Este de retinut si varianta ta de prajitura. merci frumos!

Anonim spunea...

e super prajitura,eu pun in crema mai putin zahar si pun lapte condensat,o faca asa catifelata si ii da o savoare aparte..

Trimiteți un comentariu