sâmbătă, 10 iulie 2010

Banana bread *****



I-am dat 5 stele dupa cum vedeti. :)
Ca sa va dati seama de ce e mai buna decat miile de retete de chec cu banane, e musai s-o incercati.


Foarte simplu de facut si pt genul acesta de desert, reteta e minunata (zau ca nu exagerez :) )

1 pahar (cup) faina (210-215g) +1 lingurita bicarbonat de sodiu + 1⁄4 lingurita sare + 1 cup zahar (brun preferam noi) +1⁄2 cup ulei +1⁄3 cup lapte batut/kefir/iaurt/buttermilk +1 lingurita extract de vanilie (+optional un praf de scortisoara) +1 ou + 1 galbenus +100g nuci tocate grosier (am pus pecans) +vedetele retetei desigur: 3 banane fff coapte, facute piure

- la genul acesta de retete ingredientele uscate (mai putin nucile) si cele umede se amesteca in 2 boluri separate, apoi se imprietenesc intr-unul dintre boluri, fara sa exageram cu amestecatul (foarte important!)
- se pregateste intre timp si o tava de chec, se acopera cu hartie de pergmanet, se incige cuptorul la 375F (temperatura ideala pt copt prajituri a cuptorului vostru, in majoritatea retetelor temp este la 350F, cuptorul meu insa se comporta cel mai bine la 375F)
- nucile se adauga la sfarsit, amestecand cu o spatula, apoi se toarna totul in forma si se coace pt 40-45 minute sau pana scobitoarea, cu care intepam checul in mijloc, iese uscata (coacerea poate dura si 60min)
- se lasa deoparte 30 minute, apoi se poate taia

Taina: in fotografia de mai sus, am turnat aluatul in forma si mi-am dat seama ca nucile absentau. Le-am presarat pe deasupra et voila, am salvat checul :)

Mai jos o alta serie (am facut reteta de f multe ori) in care nucile au ajuns la timp, in aluat :)

4 comentarii:

Alina---Explora Cuisine spunea...

Arata superb, fac si eu reteta ta cu prima ocazie :) apropo, ai un blog minunat!

Andreea spunea...

Servus Alina si bine ai venit :)
Cu nuci e o nebunie. Sa o coci si peste timpul indicat deca este nevoie, pt ca nu pot garanta decat timpii de coacere ai cuptorului meu :)

silvia spunea...

Pun si eu o intrebare prosteasca, ma chinuie talentul la ora asta: sigur e "bicarbonat de sodiu" si nu praf de copt?

Andreea spunea...

sigur e bicarbonat. :)

Trimiteți un comentariu