marți, 8 iunie 2010

Pizza cu fructe de mare



Am gasit reteta acum cateva saptamani bune si de-abia astazi i-a venit randul s-o incerc. Cei doi dragi ai mei au aprobat-o cu jumatate de gura :) mie in schimb, mi-a placut mult.

Pt 6 persoane

Aluat pizza
  • 1 cup(pahar) apa calduta
  • 1 lingurita zahar/sirop de agave/miere
  • 1 plic drojdie instant
  • 1/4 cup ulei de masline
  • 1 lingurita de sare
  • 2 cupe faina (mai mult daca e nevoie)
- se pune apa intr-un bol mai mare si se presara zaharul si drojdia
- se lasa deoparte pt 10 minute
- se adauga uleiul, sarea si jumatate din faina se amesteca pana se obtine o compozitie fina
- se adauga si restul de faina si se framanta pana la obtinerea unui aluat care nu se mai lipeste de maini
- se acopera bolul si se lasa deoparte pana aluatul isi dubleaza volumul, apoi se intinde la dimensiunea formei de pizza (min 30cm diametru) si se mai lasa 15 minute

Topping

  • 2 cupe lapte
  • 1 foaie de dafin
  • 1 ceapa curata si taiata in 4
  • 35g unt
  • 1/4 cup faina
  • 100g carne de crab
  • 300g branza de capra
  • 200g somon fumat la cald, taiat in bucati de marimea unei muscaturi :)
  • 2 felii de somon afumat la rece (optional)
  • 5 cepe verzi, tocate
- in timp ce aluatul creste se pregateste sosul bechamel
- se da laptele in clocot impreuna cu foaia de dafin si ceapa taiata in 4, apoi se trage deoparte, se acopera si se lasa sa infuzeze 15 minute
- intr-o alta cratita se topeste untul si se adauga faina amestecand pt 1 minut
- se adauga laptele incet, amestecand incontinuu pana se incorporeaza cu totul si sosul se ingroasa (cca 3 minute)
- se adauga carnea de crab si jumatate din branza de capra
- se incalzeste cuptorul la 400ºF/200ºC.
- mie-mi place sa coc blatul 5-7 minute inaitne de a-l acoperi cu ingrediente, insa nu e obligatoriu
- se impart bucatile de somon afumat la cald pe toata suprafata blatului, se pune sosul bechamel cu lingura, sa acopere bine somonul (si sa-l impiedice sa se usuce in timp ce se coace)
- se presara ceapa tocata, numai partea alba deocamdata
- se adauga si restul de branza, sub forma de bucatele, presarate ici si colo
- se coace pt 30 minute sau pana cand marginea blatului este rumena
- se astern frumos feliile de somon afumat la rece si se presara ceapa verde tocata marunt

Se serveste calda :)


2 comentarii:

carnetul de retete spunea...

Andreea, am pus linkul retetei si fotografia in blogul meu in rubrica mea saptamanala- Ce retete mi-au placut aceasta saptamana pe blogurile culinare romanesti. Daca vrei sa apara numai linkul, nu si fotografia, imi lasi un mesaj si o sterg.
Iti doresc un sfarsit de saptamana placut...

Andreea spunea...

Nu-i niciun bai Cristina :)
W-end placut!

Trimiteți un comentariu