joi, 9 octombrie 2008

Varza a la Cluj


Tot cu varza acra se face, ideal ar fi nu din cea pusa intreaga in saramura la butoi ci acrita intr-un borcan de 3-4l pe counter-ul din bucatarie.

Adica: o varza, doua din cea cu foi tari de ex (am fugit de ea vreo 3 ani apoi m-am convins ca are un gust f bun) se taie marunt si se freaca bine cu sare. Se lasa intr-un castron pana incepe sa lase zeama. Pe fundul borcanului se pun crengute de cimbru si marar uscat si se pun cativa pumni de varza, presand bine ca zeama lasata sa acopere varza. Se umple borcanul si deasupra se pun din nou o crenguta de marar si una de cimbru. Prea mult cimbru amaraste! Deci varza pusa in felul asta se acreste in zeama proprie (spre deosebire de cea din butoi) si are un gust deosebit

Revenind la reteta varza a la Cluj, carne tocata de porc (cam 500g) si o ceapa se tin pe flacara mica, sub capac, turnand cate putina apa pana se fierb. Se condimenteaza cu sare si piper. - separat se fierbe un pahar de orez - eu am combinat un borcan de sauerkraut cu o varza dulce calita in putin ulei. Varza dulce se toaca, se freaca cu sare, se stoarce surplusul de zeama, apoi se caleste.

Montam 'opera' intr-o forma dreptunghiulara: varza, orez, carne, varza, se acopera totul cu smantana si se da la cuptorul incins dinainte pana smantana se rumeneste frumos. Prin alte retete smantana se poate adauga si peste orez sau carne si inca odata pe post de capac. Pt ca oricum se serveste cu smantana eu am mai redus-o in compozitie.

cam asta e! :-)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu