duminică, 29 mai 2011

Lemon bars



Reteta de azi, este una dintre acelea pe care de cum le vezi la prietenii din blogosfera (vedeti ce s-a declansat la Zazuza ) cum iti doresti sa lasi toate si sa te apuci de preparat. O prajiturica foarte, foarte placut aromata si desi nu-i Zana Zanelor intre prajituri, gustul ii compenseaza fara probleme, aspectul oarecum modest.



Reteta ii apartine lui David Lebovitz. Am facut cantitatile de mai jos o data si jumatate.
Incepem prin a incinge cuptorul la 350ºF (180ºC)

Blat
*140 g faina+ 50 g zahar+ 1/4 lingurita sare + 115g unt nesarat topit + 1/2 lingurita de extract de vanilie


- o tava de 20x20cm se tapeteaza cu folie de aluminiu (daca tava este cu margini detasabile, folia impedica evadarea cremei)
- faina, sarea, zaharul se amesteca, apoi se adauga extractul de vanilie si untul topit si se amesteca pana se obtine un aluat asemanator celui de tarte, dar ceva mai uleios
- se intinde cu degetele in tava si se coace cca 22 minute sau pana se rumeneste delicat

Intre timp pregatim Crema
*1 lamaie netratata chimic (taiata in jumatate, apoi in sferturi si lasata fara samburi)+ 200g zahar+ 45ml zeama de lamaie proaspat stoarsa (din alta lamaie, nu cea de mai sus)+ 3 oua mari la temperatura camerei+ 4 lingurite amidon+ 1/4 lingurita sare+ 45g unt nesarat topit


- toate cele de mai sus se amesteca intr-un blender apoi se toarna peste crusta rumenita si se da totul la cuptor pt alte 25-30 de minute, de data asta la o temperatura micsorata la 300ºF (150ºC)


Se taie dupa ce s-a racit si se presara cu zahar pudra, daca doriti.
Musai sa va avertizez ca-i alta prajitura care se consuma de parca ar fi seminte. 
Scarrry good! :O




16 comentarii:

Mihaela spunea...

Andreea, arata asa dragute bars-urile tale :) Nu am mancat niciodata cu lamaie, dar cred ca sunt bune, mai ales ca imi place lamaia, trebuie sa incerc si eu..

Zazuza spunea...

superb ti-a iesit! imi place mult culoarea! eu cred ca o mai repet in curand, audienta a fost entuziasmata :)). si da, prajitura asta e ca o epidemie haha

In bucatarie cu Aziz spunea...

Si eu am vz la David si ma tenta,acum ma tenteaza si mai tare:))

Andreea spunea...

Servus Mihaela, sunt tare bune. N-o sa-mi lipseasca niciodata de pe platourile cu prajiturele multe si mici de pe la diverse petreceri.

Zazuza 'empatie' 100% :))

Aziz servus, musai de incercat! :)

Andreea spunea...

Draga mea, subscriu la tot ce ai zis mai sus :). Mai buna de atat nici ca se poate. Tocmai d-aia mi-am facut si eu damblaua cu ea transformand-o in blat de tort :). Biata prajiturica! Atunci cand am asamblat tortul imi venea sa mananc blaturile atunci pe loc!:)

Andreea spunea...

Si noi unde si cand vedem dovada? :D :)

Andreea spunea...

Iaca aici: :))

http://andreeachinesefood.blogspot.com/2011/05/tort-de-lamaie-cu-menta.html

pansy spunea...

ce savoare grozava trebuie sa aiba ! vad acuma ca e musai de incercat !

Unknown spunea...

Inca o reteta pe care trebuie sa o fac neaparat! Foarte bine ti-au iesit. Ador gustul de lamaie in prajituri. Felicitarile mele pentru tot ceea ce faci, se vede cat suflet pui. Cu drag Lily Musat!

Antonina spunea...

Cat de bine arata ! Cu mare drag te invit sa raspunzi Provocarii Dulce Romanie pe care luna aceasta o gazduiesc pe blog-ul meu. Ingredientele propuse sunt menta si ciresele.. Sper sa-ti faca placere participarea. Multumesc anticipat. O zi frumoasa

Cristina spunea...

Imi place tare mult cum arata aceasta prajitura. Problema e ca nu stiu unde gasesc lamai netratate. Daca folosesc lamai obisnuite din comert ce se intampla? Sau poate lime? Oricum e de trecut la favorite si de incercat.

Andreea spunea...

Pansu musai ! Te pup!

Lily merci fain. Reciproca e valabila :)

Servus Antonina, merci fain. cu ciresele am legat prietenie trainica, deci sigur le fac ceva :) in iunie.

Cristina, aici gasesc in alimentare la coltul bio. Ai putea incerca cu un pic de coaja de lamaie, deci sa scoti complet din schema lamaia intreaga, eventual gusta din amestec si mai adauga puitina zeama. In fond de inchegat, se incheaga de la amidon si ou, nu de la lamaia sfaramata. O zi faina! :)

Nimphetamin spunea...

Pare atat de simplu de facut, incat sunt toate sansele sa o fac si eu :)Mai ales ca-mi place foarte mult aroma de lamaie in dulciuri.

Adina spunea...

M-as marita cu lamaia daca as putea...la fel si cu usturoiul,dar ar fi deja bigamie:)) E exact tipul de prajitura cu lamaie care imi place. Sunt la dieta,dar poate o execut la sfarsit de saptamana ptr desertul de dupa gratar.

Zazuza's Gulaschsuppe spunea...

Cristina, si eu zic ca daca mergi pe varianta mai multa zeama de lamaie n-are cum sa nu iasa! oricum lamaia aia se face aproape lichida cand e bagata la mixer sau robot...

Andreea spunea...

Nimphe foarte usor de facut si mai ales de mancat. :O :)

Mitinita, LOL. Maritis din asta poti organiza de 3 ori pe zi, in fiecare zi a saptamanii.
Eu cu vinetele am o relatie f. speciala si nici ca-mi pasa de gura lumii :). Merci pt vizita!

Trimiteți un comentariu