joi, 2 decembrie 2010

Cum se drege salata de icre?



Trecand cu click-ul pe la Alison si fotogenica ei salata de icre, am venit acasa cu un singur gand: sa fac si eu una, daca tot zac icrele uitate-n frigider de ceva vreme. :)

Am purces la treaba, am amestecat 50g icre de crap cu ulei de seminte de struguri, adaugat in firicel ...s-a taiat salata! Am aruncat dezamagita amestecul esuat.
Am mai purces o data la treaba, am amestecat icrele cu ulei, adaugat putin cate putin de data aceasta ... iar s-a taiat salata!!

De data asta am apelat la Mr Google sa vad cum dreg busuiocul si-am gasit varianta salvatoare si-anume: cu apa minerala.

Intr-un bol curat, se pune o lingura- doua de apa minerala carbogazoasa apoi luand din amestecul stricat cate-o lingura, il amestecam (am folosit lingura de lemn de data asta, nu stiu daca-i important au ba) in apa si-o tinem tot asa pana epuizam stricaciunea. :)

A rezultat o salata alba (si ce frumos o albeste apa minerala), cremoasa, superba.



Pentru ca parea putin prea batoasa, am zis sa mai pun putina apa, daca tot sunt pusa pe experimente macar sa epuizez toate variantele. A iesit si mai cremoasa.
Succes pe toata linia (ocolita)!



Este minunata pe-o felie de paine de casa si cateva feliute de rosii. Noua ne place si cu ceapa :)

Daca tot suntem la reparatii :) sa scriu si cum se repara maioneza taiata?.

Aproximativ la fel, dar apa este plata si foarte rece, se pun 1-2 linguri apa plata f rece intr-un bol curat, apoi maioneaza taiata se adauga incetisor peste apa amestecand icontinuu cu mixerul pe viteza mica ori cu lingura de lemn.
Se drege superb! Garantat.

18 comentarii:

Unul din multi! spunea...

Buna Alis!
Ideea cu dresul cu apa minerala este GENIALA!!!
Mersi mult de tot!

Eu dregeam cu miez de piine alba/toast...putin inmuiat si stors, adaogind lingura cu lingura in timpul mixatului, din compozitia taiata.
sin din cind in cind, la fel degustind citva stropi de zeama de lamiie.
Iasr daca iese prea batoasa, tot cu apa monera am subtiat.

Ideea ta daca-mi permiti o sa o i-au la mine pe Blog, cu linkul tau.
In acest fel este si pentru mine la indemina cind am nevoie si poate si pentru altii...

Iti doresc ca "timpul prevestitor al Craciuniui, sa-l petreci minunat, cu mult spor in tot ceea ce intreprinzi!!!

Cu prietenie si respect,
Laura S.

Andreea spunea...

Servus Laura,

Ce mesaje frumoase-mi lasi de fiecare data :)

Icrele amestecate cu miez de paine sau gris fiert nu se taie, dar nu e salata de icre 'originala'.

Ma bucura ca-ti foloseste postarea si te rog sa te foloseseti de orice idee postata pe blog, doar de-asta scriu :)


Multumesc pentru urari. Sarbatori fericite!

Unul din multi! spunea...

Draga Andreea, cum sa-ti i-au raspunsul "Ce mesaje frumoase-mi lasi de fiecare data" ? :-)))

Frumos, ca te-am botezat si am scris in viteza cu muuuuuuuuulte greseli????

Andreea, uita intrebarea!
Am intrat inca odata sa-mi scuz greselile si sper sa-mi accepti scuzele.

Mii de pupicei si toate cele bune,
Laura S.

Andreea spunea...

Nu e cazul sa te scuzi Laura.
Eu sunt regina typo-urilor :) si asta pt ca vreau sa spun prea multe in timp prea scurt :)

Te pup. Sa ai o seara faina!

Andreea spunea...

PS prima fraza ia-o exact asa cum este, adica: imi plac mesajele tale (mesajul din spatele textului) :)

Momo spunea...

chiar ti-a fost pofta de salata de icre!si deci asa ,ai dres-o cu apa minerala,trebuie notat!eu nu le-am taiat niciodata,in schimb ,la maioneza din oua fierte,sigur mi se intimpla de fiecare data!si o dreg cu un galbenus crud ,de obicei,mixindu-l cu cite putina maioneza taiata.:)
din oua crude nu am taiat maioneza insa niciodata...:)

Andreea spunea...

LOL chiar!
Pofticioasa is my middle name :))

Mie, spre deosebire, nu mi-a iesit niciodata salata de icre, de-asta o fac si foarte rar, iar cea cu gris si alte adaosuri sfarseste la gunoi

Metoda cu reparatul maionezei am vazut-o pe foodTV si-am stricat intentionat o transa sa vad daca functioneaza. Functioneaza fara gres! :)

te pup

Anonim spunea...

Buna. Eu intotdeauna adaug cateva linguri de apa minerala salatei de icre pt ca ii da o oarecare 'spumosenie'. Icrele din borcan sarate le spal intotdeauna si le curat de eventualele reziduri nedorite, iar apoi adaug sare salatei atat cat cred eu de cuviinta. Voi incerca sa fac si eu salata de icre fara a folosi ca baza grisul fiert in apa. Numai bine, Ana

Andreea spunea...

Servus Ana, pentru mine salata de icre era un fel de calcai a lui Ahile :) acum il consider nul si neavenit :).
Am luat icre de crap la borcan, marca Krinos, sunt gata sarate. Le-am frecat de la inceput asa, de-abia scoase din frigider, cu ulei si se pare ca trebuiesc lasate la temperatura camerei si ''sparte'' intial doar amestecandu-le pur si simplu, abia apoi se adauga ulei incetisor. Eu ma bucur ca exista totusi solutii pentru cazurile disperate :) Incearca fara gris, sunt mult mai fine. :)

Anonim spunea...

Tocmai asta voiam sa intreb. Le desaram-ori ba? Bag sama se poate si asa si asa.O sa fac si eu de Craciun.

Andreea spunea...

Nu le-am desarat, dar nici sare n-am mai pus :)

Anonim spunea...

ai fost geniala. iti multumesc mult.safisanatoasa ca mai salvat

Unknown spunea...

ms,am salvat salata,merge la fix cu apa minerala,numai ca eu am adaugat chiar vreo 5 linguri cu apa.

Unknown spunea...

Tare

Unknown spunea...

Buna . Am batut icrele dar mi-au iesit moi . Nu stiu ce sa le fac sa se întărească

Unknown spunea...

Salata de icre mi-a iesit sarata Pot face ceva sa o salvez?

Unknown spunea...

Ce.imi.recomandati.am.facut.icre.si.au.esit.amare.care.este.motivul.si.ce.le.pot.face

Unknown spunea...

Si pe mine ma intereseaza

Trimiteți un comentariu