joi, 30 decembrie 2010

Marlenka



O prajitura cu foi cu miere+ cacao si crema caramel. Reteta este oarecum incropita deci nu garantez ca este varianta autentica. Foile unei retete de marlenka gasita pe net nu m-au incantat si oricum diferentele fata de foile de Medovnik nu sunt considerabile. Crema este fabuloasa, foile au doar nota 9 :) iar rezultatul final e putin indaratnic. Se taie bine de-abia dupa 48 de ore. Capsuna este doar pt pata de culoare.

Sa purcedem :) pt foi, am folosit cantitatile de la foile prajiturii Medovnik cu deosebirea ca 400g de faina de la Medovnik, au fost 300g faina + 30g cacao de buna calitate+ 70g amidon. Procedeul si restul ingredientelor este acelasi. Se coc 5 foi, cea mai urata se faramiteaza.



Grosimea foilor in comparatie cu lama unui cutit.



Crema:
- 400ml dulce de leche (conserva de lapte condensat este fiarta in multa apa vreme de 2 ore- vedeti aici in josul paginii procedeul detaliat ) + 250 ciocolata alba + 300g unt la temperatura camerei.

- intr-un bol curat turnati dulcele de leche si adaugati ciocolata alba taiata bucatele mici. Dati cate 20-30 de secunde la cuptorul cu microunde si amestecati bine.

*** Atentie cu ciocolata alba pt ca este foarte delicata, cu pasi mici o topim frumos, daca puneti dintr-o data 1 minut la cuptorul cu microunde, riscati sa se branzeasca, asa cu 20 de secunde per pas de incalzire e ok. Vrem un amestec onctuos si fara cocoloase.:)

- se bate untul spuma, apoi lingura cu lingura, se adauga crema cu caramel.



- cand foile s-au racit se umplu cu crema, ungem inclusiv ultima foaie si-o presaram cu foaia faramitata.
- se acopera cu folie de plastic, se preseaza (eu n-am presat si mai bine o faceam) si se lasa deoparte, la loc racoros (nu foarte rece) timp de 48 de ore





Se taie cubulete mici



sau romburi


16 comentarii:

felis spunea...

Mmmm... cat de bine poate sa arateee!!...

yaya6 spunea...

ma uit la foto si inghit in sec,ce bine arata,la multi ani si un an asa cum ti-l doresti

Lia spunea...

As manca o bucata de la tine cu cea mai mare placere. :)

Lacrima spunea...

daca ne intelegeam si n-o faceam chiar asa de-odata. A mea inca nu e gata. o umplu maine cu o altfel de crema :)

ma bucur sa o admir pe a ta pana atunci. te pup :)

Boabe de Cafea spunea...

Mmm, cred ca-i delicioasa!
La multi ani! Iti doresc sa ai un An Nou cu multe impliniri, sanatate si noroc!

Andreea spunea...

merci pt vizita Felis

Yaya la multi ani si-un an Nou umplut cu intamplari minunate

Lia, am deschis usile :)

Lacrima, astept sa vad varianta facuta de tine :)


Boabe merci mult. LA fel si tie, un 2011 fabulos.

Momo spunea...

arata tare bine!am facut-o si eu anul trecut,m-au chinuit foile cu intinsul si rezultatul mi-a parut jalnic...ziceam ca eu sunt de vina,dar vorba ,ta,dupa vreo 2 zile...a ras-o sotul meu in intregime!
un an bun ,andreea ,cu multa sanatate si multa bucurie!
la multi ani!

sara & Miki spunea...

Petrecere frumoasa la trecerea dintre ani. Sa ai un an mai bun, plin de bucurii si impliniri! La multi ani!

Andreea spunea...

Simona, am remarcat ca foile e musai sa stea la rece 30-60 de minute si-apoi musai sa fie masa infainata. :)
Va doresc si eu un An Nou mult mai bun decat vi l-ati planuit :) Te pup.

Sara si Miki va doresc un 2011 generos cu vestile bune, cu sanatatea, cu oamenii faini. Ma bucur ca ne-am cunoscut via blogosfera, am multe de invatat de la voi :)

Dada spunea...

Un An Nou mai bun cu sanatatea si bucurii!

Andreea spunea...

Mutumesc frumos Dada. Iti doresc un 2011 minunat :)

MONA spunea...

cum faci laptele condensat? cumperi lapte condensat si il fierbi 2 ore?Oricum e bestiala, si am sa o fac si eu , daca poti sa ma lamuresti cu laptele, te rog!

Andreea spunea...

Servus Mona, sa clarific ceva :) locuiesc in Canada si aici laptele condensat se gaseste in toate alimentarele, deci da, il cumpar. :)


Sunt mai multe metode de a face dulce de leche, eu fierb pt 2 ore, 2-3 conserve deodata intr-o oala mare. Conservele sa fie BINE acoperite cu apa (cep putin o palma de apa peste ele, ca sa nu explodeze). Duap cele 2 ore de fiert se lasa in apa foerbinte pana se racesc complet. Tin foarte mult in felul asta.

Exista si varianta de a desface conserva si a coace continutul ei intr-o forma de yena, pusa in bain marie, forma de yena bine acoperita cu folie de aluminiu, pt 2 ore la cuptorul incons la 220C


apoi uite un link spre blogul Laurei Adamache, pt lapte condensat de casa: http://www.lauraadamache.ro//2010/02/lapte-condensat-sweetened-condensed.html


sper ca ti-am fost de folos. :)
o zi faina!

Anonim spunea...

eu nu am inteles de unde a aparut crema de caramel? cum se face? pare o prajitura delicioasa, dar as vrea toate detaliile ca sa ma pot apuca de ea. Mersi!

Andreea spunea...

servus, crema este din dulce de leche, adica lapte condensat fiert pana se transforma in caramel. Mai uitat-te odata in text, am pus si un link acolo, procedeul e f simplu.

Unknown spunea...

Am mancat prima data prajitura Marlenka in Slovenia si mi-a placut foarte mult. Am tot cautat reteta pana cand am gasit-o in sfarsit aici, insa cand am purces la prepararea ei, foile mele dupa 48 de ore tot ca betonul au ramas. Oare de ce? E drept ca aluatul era moale ca nu il putem desprinde de mana si am tot completat cu faina pana am obtinut un aluat ce putea fi intins. Oricum nu ma dau batuta pana nu imi reuseste :).

Trimiteți un comentariu