luni, 28 septembrie 2009

Prajitura Televizor


Este una dintre prajiturile copilariei mele si mi-aduc aminte cu cata nerabdare asteptam ''a 2-a zi'' cand mama o taia in cubulete sau romburi si o puteam, in sfarsit, savura :)

Foile maron:
- 80g untura/shortening vegetal/unt (deci una dintre ele)
- 300g faina
- 100g zahar
- 1 ou
- 5 linguri de lapte
- 1lingura de cacao
- 1 varf de cutit de bicarbonat stins in putin lapte sau zeama de lamaie

Din toate ingredientele de mai sus se face o coca pe care o lasam deoparte 30 de minute. Se intind 2 foi de 5mm grosime si se coc pe fundul tavii la foc moderat (375F la cuptorul meu) aproximativ 8-9 minute

Pandispanul:
- reteta originala este a unui pandispan din 4 oua, insa am modificat-o putin
- 5 albusuri se bat spuma cu o lingura de zeama de lamaie si se dau deoparte
- 5 galbenusuri se freaca bine cu 5 linguri de zahar apoi se adauga 5 linguri de ulei, 5 linguri de faina, pana obtinem o smantana groasa
- se combina, amestecand incet, aluatul cu galbenusuri si albusurile batute spuma
- se toarna in forma tapetata cu hartie de pergament si se coace la foc potrivit aproximartiv 18 minute sau pana se rumenteste frumos

Crema:
- 4 linguri cu vf de amidon, 200g zahar + 4 plicuri de zahar vanilat de la dr Oetcker, 1 galbenus si 500ml lapte se amesteca pe foc pana obtinem un amestec de consistenta unei budinci, pe care o dam deoaprte la rece.
- pt a nu face pojighita, invelim crema cu folie de plastic (deci folia este in contact direct cu crema)
- se bat spuma 200g de unt nesarat si se adauga incet, incet cate o lingura din amtescul cu amidon pana se termian si crema obtinuta este spumoasa si numai buna de intins.

Se asambleaza ca in fotografie: foaie maron, crema, pandispan, crema si iarasi foaie maron. se acopera cu folie, se pune deasupra un fund de lemn si peste el alte greutati sa stea prajitura frumos si uniform presata pana a 2-a zi cand o putem taia. Nu incercati mai devreme pt ca foile maron sint crocante in prima zi si se rup.

Am folosit o tava de 26x38cm


16 comentarii:

Miha spunea...

Foarte buna prajitura asta! Cred ca mi s-a facut pofta. :)

Andreea spunea...

Servus Miha, taiate cubulete mici le mananci ca pe seminte :)

Laura spunea...

Servus! De cand imi face cu ochiul prajitura asta. Si la mine e una dintre favoritele copilariei. Nici ca am mai gustat una autentica de atunci. Maine ma incumet sa o incerc. Daca nu-mi iasa, sar "gardul" in Canada la tine sa ma abonez la a ta.

Andreea spunea...

Iese sigur Laura, insa stii ca genul asta de prajituri sunt mai bune de a 2-a zi incolo asa ca hands-off pana maine :))

Vreau sa fac niste bufnite cupcakes pt halloween sa se distreze fata mea, sa vedem ce iese. :)

Laura spunea...

Sunt in proces de fabricatie:). I don't think ca is happening for me. Foile sunt zdrentuite pe margine, acum le am in cuptor, si nu am reusit sa le intind la fel de mari ca si tava (aceleasi dimensiuni ca si a ta, approx). Sa vedem ce iasa, sunt curioasa.

In alta ordine de idei, bufnitele tale sunt tare haioase. Noi tocmai am terminat de "carvuit" (sa-mi citez copiii) dovlecii.

Andreea spunea...

Laura, ai lasat foile cele 30 de minute la odihna? Sunt mult mai maleabile dupa odihna. N-a putea spune ce nu s-a potrivit, eu fac reteta asta de ani de zile, insa tipul de faina poate influenta consistenta blatului. Sper totusi sa-ti iasa. Marginile nu-i bai daca-s zdrentuite.

Laura spunea...

Na, vin cu impresiile finale. Practice makes perfect, lasa ca o mai fac o data, de doua ori. A iesit buna de tot, foile le-am ajustat eu pe margine, au mers de minune cu restul de crema :)) ce mi-a ramas dupa ce le-am umplut. Io cred ca m-am incurcat la inci si cm, dar important e ca mi-a iesit si e pe cale de diparitie. Weekend placut iti doresc!

Andreea spunea...

Ce ma bucur Laura.
Ma straduiesc sa postez retete bulletproof si ma bucur mult cand cineva le incerca si-apoi le pastreaza in retetar.
O saptamana faina s-aveti. La Montreal a nins...

Roze spunea...

Felicitari pentru blog! La orice reteta la care ma uit mi se face pofta, totul pare delicios!!! Mai ales reteta asta de prajitura pe care o faceam cu mama acum 15-20 de ani. Astazi am gasit blogul tau, cred ca avem exact aceleasi gusturi la mancare ca prea salivez la toate.
Felicitari inca o data si keep up the good work!

Andreea spunea...

Servus Roze si bine-ai venit! :)
Merci fain pt comentariu

Timea spunea...

ooo..uite si prajitura televizor, nelipsita la noi pe masa (cand locuiam cu parintii :)) la absolut toate sarbatorile. Era favorita mea pe vremea acea..Si acum o mai rog pe mama sa o mai faca de Craciun...stiu pot sa o fac si eu, dar e prajitura mamei si o las pe ea...eu fac altele.
te pup din sibiu

Andreea spunea...

Si la noi la fel :)
Salutari din Montreal si sarbatori fericite Timea! :)

sofía spunea...

Me gusta esta tarta, el problema es que al traducir la receta al español hay palabras que no concuerdan con los que se está haciendo; por ejemplo "esponja" que es? bizcocho?. No sé otra manera de poder traducirlo para que me saliera igual que tu receta. Saludos

Andreea spunea...

Hola, my spanish is not great but yes, esponja is bizocho esponjoso. Thanks for stopping by.

adina spunea...

buna!!! am facut-o si eu dar treaba cu 300gr faina nu pre a mers ,am adaugat pina am reusit sa fac un aluat lucrabil de oricare alt fel de foi

Andreea spunea...

servus,
300g de faina + lichidul dintr-un ou si 5 linguri de lapte au dat un aluat care mai necesita faina?
imi pare rau ca nu ti-a iesit. reteta e testata de nenumarate ori si cantitatile sunt exacte.

Trimiteți un comentariu