sâmbătă, 29 august 2009

Prajtura cu foi de napolitana si crema caramel cu nuci


Mii si mii de scuze pt calitatea pozei, este batranica, are vreo 4 ani, insa prajitura este extraordinara si e musai s-o impart cu voi.

Faza 1 :
200 gr nuci + 200 gr zahar + 200gr unt + 5 galbenusuri + 2 pachete de zahar vanilat

- nucile le-am copt putin apoi le-am sfaramat cu sucitorul, daca aveti rabdare le puteti taia cu cutitul ... deci trebuie sa ramana bucati mai mari.
- se topeste untul, se pune zaharul, sa trage putin de pe foc sa se racesca putin apoi se pun galbenusurile si se tine totul pe foc pana se ingroasa, se adauga zaharul vanilat, nucile si se amesteca incontinuu.

Faza 2:
- intre timp, intr-o alta cratita se topesc (caramelizeaza) alte 200 gr zahar
- cand zaharul topit are o culoare aurie frumoasa, de chihlimbar, o turnam cu grija peste cealalta compozitie.

Atentie sa nu dea in foc!! Initial se face ca o spuma totul, dar amestecand incontinuu devine iar crema.

Se ung foile de napolitana si se pun la presat cel putin 3 ore. Se taie romburi micute.

Taina: 1. este destul de zaharoasa si daca asa vi se pare puteti desigur reduce cantitatea de zahar.
2. Nu iese foarte multa crema deci atentie la dimensiunea foilor de napolitana pe care le folositi.
Daca nu ma insel am folosit foi rontunde cu diametrul de max 25 cm

Am refacut-o de sarbatori (iarna 2010) a fost foarte apreciata :)

4 comentarii:

Laura spunea...

Gata, mi-a rezolvat dilema dulcelui pe saptamana asta. Reteta imi aminteste de copilarie cand mama facea prajitura cu foi Lica.

Andreea spunea...

Servus Laura, e una dintre prajiturile mele preferate.

Anonim spunea...

In concluzie, cat zahar pui in total? In reteta scrie 200 g zahar iar in modul de lucru spui ca se topeste untul si se adauga zaharul apoi se caramelizeaza alte 200 grame. Sa inteleg ca in total ai pus cam 400 grame zahar?

Andreea spunea...

am pus fix 400g

Trimiteți un comentariu