luni, 20 octombrie 2008

Rigo Jancsi





nota: prima fotografie este adaugata in ianuarie 2009, este tortul de Revelion, transformat din reteta de mai jos. Crema este o nebunie, este foarte simplu de realizat si gustul este fantastic.

poveste:

Rigo Jancsi, un frumusel si foarte talentat violonist gypsy concerta la Paris la sala Alhambra. Un conte pe nume Chimay cu a lui blonda sotie erau printre spectatori. Contesa dand cu ochii de fumosul virtuos s-a indragostit atat de tare incat si-a parasit sotul si a plecat cu Jancsi spre Ungaria.
Romantica lor poveste a ramas in amintire, gratie unui cofetar de care, ironic, nu-si mai aminteste nimeni.
Am incalecat pe-o sa ....

(rigo=mierla)

blatul:
7 oua, 120 gr faina, 70 g cacao, 75ml lapte, o lingurita praf de copt (nu un plic), 250g zahar, 50 g alune de padure macinate (hazelnuts), 1 plic de zahar vanilat
-albusurile se bat spuma se lasa deoparte
-galbenusurile + zaharul se bat spuma, se adauga laptele, faina, cacaoa, praful de copt, alunele. Se obtine un aluat omogen. Se incorporeaza incet albusurile, se intinde in tava tapetata cu hartie cerata si se da pt 20 min la cuptorul incins al 375F. Cand s-a racit se taie in 2.

Am mai facut si din 2 blaturi. Deci cantitatea sa da in 2 si faceti 2 foi. Ies frumos si asa

crema
1l frisca
500g ciocolata (daca e de menaj puneti zahar dupa gust)
Eu am pus ciocolata cu lapte marca 'choix du president'

in bain-marie se topeste ciocolata, zaharul (daca ati pus)+ 1-200ml frisca. Nu dati in clocot doar tineti atat cat sa se topeasca ciocolata. Cand trageti de pe foc turnati si restul de frisca si se da la rece vreo 2 ore apoi se bate cum bateti de obicei frisca. O bateti pana se intareste insa nu exagerati pt ca se poate ...branzi. Oricum se va intari stand in frigider peste noapte.

glazura
150g ciocolata + 2 linguri zahar pudra+ 100 gr unt se topesc + esenta de rom dupa gust


Se taie blatul in 2.
Facultativ se stropeste ( nu insiropeaza) blatul cu un sirop din apa+ zahar+ esenta rom
Se pune crema, se acopera cu a 2-a jumatate, se toarna glazura si se da la rece pana a 2-a zi.
Se taie in patrate mari cu ajutorul unui cutit inmuiat in apa fierbinte.

8 comentarii:

Laura spunea...

Prajitura favorita a sotului meu (eu pana in America nu am auzit de ea :), si asta numai pt ca el mi-a comandat-o o data). Cred ca am aceeasi reteta ca si a ta, dar sigur o incerc pe asta sub forma de tort, pt ziua lui.

Andreea spunea...

Crema e o nebunie. Atat de simplu de facut si-atat de faina...
Am gasit reteta de vreo 2-3 ani si ma minunam cum de n-am auzit de asa o crema delicioasa.

Cristina's World spunea...

De cand am mancat prajitura asta la Sighisoara, numai la ea imi sta capul :) Si ca sa tai raul din radacina, am petrecut aproape o ora cautand pe blogul tau reteta :)
Sambata fac prajiturica asta si revin cu poze si comentarii :)

Andreea spunea...

hahaa

nu stiu de ce nu iese la cautari, o sa ma mai jos un pic la setari.

te pup

Anonim spunea...

Buna, Andreea. Imi place crema asta si de ziua fiului meu as vrea sa-i fac un tort trenulet. Ma gandeam ca as folosi reteta cremei tale. Crezi ca se preteaza pt un asemenea tortulet? Adica crezi ca are consistenta adecvata incat sa nu curga din trenulet?:) As avea o sugestie pt tine, daca nu te superi. Gasesc cam greu retetele tale pe blog, n-ai putea cumva sa schimbi incat sa ai prezentate toate retele intr-un mod mai usor de cautat pt noi, cititorii? Faci asa minuni, incat e pacat sa nu le gasim usor! :) Multumesc,
Ana

Andreea spunea...

Servus Ana, crema daca o asi peste noapte nebatuta, deci doar cioco topita in frisca si-o bati a 2-a zi spuma (n-o bate foarte mult sa nu se branzeasca) ..ai sa-ti dai seama cand e spuma, sta foarte teapana deci nici vorba sa curga. Nu ma pricep la forme spectaculoase, dar daca trenuletul are ceva blaturi crema asta e minunata. Vezi in prima foto ca statul e destul de lat si sta asa frumusel numai din ciocolata si frisca. Mi se pare cea mai faina crema de ciocolata.

Despre user friendly :) am etichetat retetele, dar din pacate cautarea in blog cu Google nu prea mai functioneaza de vreo 2 luni si e problema lor, nu a blogului.

Nu prea am avut timp sa fac sapaturi pt mai mult. As vrea sa le prezint ceva mai altfel, mai ''vizibil'' . Promit c-o sa ma straduiesc, nu am insa o data exacta. :)

coco spunea...

oooooooooo......nu am cuvinte !

Anonim spunea...

in acest week-end am facut si eu a cest tort, a fost o NEBUNIE!!!!excelenta reteta!

Trimiteți un comentariu