sâmbătă, 17 decembrie 2011

Fursecuri cu fulgi de ovaz si cirese uscate



Pe Codruta, pe care o simpatizez in mod deosebit, v-am prezentat-o de mai multe ori si cu siguranta vom mai merge in vizita la ea :)

Am scotocit dupa o reteta de fursecuri cu fulgi de ovaz, pt ca acum cateva saptamani, m-a intrebat mama unde este reteta de cookies cu fulgi de ovaz pe care am incercat-o pe cand era la noi in vizita. Insa, pt ca incing cuptorul mult mai des decat transpare aici, pur si simplu nu imi mai amintesc despre ce fursecuri este vorba. Daca tot am gasit reteta Codrutei si este obligatoriu de retinut, atunci e musai si de impartit cu cei dragi => me voilà! :)



Ingrediente
150g unt moale+ 1 ou mare+ 1 lingura extract de vanilie+ 110g zahar brun+ 130g faina alba+ 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu+ 1/2 lingurita de scortisoara macinata+ 1/4 lingurita sare+ 150g cirese uscate+ 80g alune sau nuci (prajite si tocate grosier)+ 160g fulgi de ovaz (fini in cazul meu, pt ca asta mi-a oferit camara)


- untul se bate spuma cu zaharul, apoi se adauga oul si extractul de vanilie
- faina, bicarbonatul de sodiu, scortisoara, sarea se amesteca intr-un alt bol
- ingredientele din cele 2 boluri se amesteca intr-unul singur, nu trebuie amestecat foarte mult
- se adauga ciresele uscate, fulgii de ovaz, alunele/nucile prajite
- se amesteca bine, se acopera cu folie de plastic si se da la frigider pt minim 30 de minute
- intre timp se incinge cuptorul la 350F(180C)
- cu ajutorul unei lingurite se ia din compozitia furescurilor, se pune pe tava asternuta cu hartie de pergament, distanta de 2cm intre ele
- se coc 10-15 minute, sau pana cand marginea le devine usor aurie si interiorul nu este perfect uscat
- se transefera pe un gratar, sa se raceasca

Sunt minunati! Multumim Codruta!


Nu i-am numarat, insa au iesit multi. Ce bine! :D

6 comentarii:

Din bucataria mea spunea...

Imi plac cerealele si nu mai zic cat de mult ciresele, deci...ma servesc!Pup!

sara & Miki spunea...

Si mie imi plac cu fulgi de ovaz, arata bine. Pup!

Antonina Sofia Sociu spunea...

Tare apetisant arata! Imi plac fursecurile cu fulgi de ovaz. Le voi presta si eu. Pupici

Apa.Faina.Sare. spunea...

vaaaaaai Andreea, am facut "greseala" sa deschid feed-ul cu Vlad langa mine :)) si acum se tine scai de mine, si cu puppy eyes pe deasupra si tot murmura : cookies, cookies... fa-mi cookies :)) noi stim cat sunt de bune, sper sa le incerce si cititorii tai, sunt convinsa ca iti vor multumi apoi.
ciresle si nuca imi suna a fi o combinatie minunata! must try next time!
ps. (eu tocmai planuiam sa fac gingerbread men, ca am mai facut de curand o tura: jumate s-au mancat, jumate le-am trimis cadou in Franta. dar acum am gasit in sfarsit o forma de omulet si musai sa o incerc)
te pup

Momo spunea...

arata excelent,combinatia suna incitant si ovazul este cereala mea preferata!:)

Andreea spunea...

Licuta, Sara si Miki, Antonina, alison va multumesc pt vizita si va doresc o duminica frumoasa. Fursecurile, sunt foarte bune!


Codruta dear, au fost rapid mancate, ceea ce-i semn bun. Nu prea suntem amatori de stafide (le tolerez pe cele albe) si pt ca am niste cirese uscate, foarte bune, inlocuiesc cu succes stafidele. Cred ca pun si-n cozonac. Te pup!

Trimiteți un comentariu