sâmbătă, 5 decembrie 2009

Trifle cu zmeura


Nasterea acestui desert se pierde in negura vremii. Eu l-am preluat gata imbunatatit :)) si cu un amalgam de gusturi usor de descris la superlativ. Simplu si foarte bun!

pt 6 persoane

*250g de piscoturi Savoiardi sau biscuiti gen Doigts de dame sau un simplu pandispan din 3-4 oua
*300g zmeura
*300 crema de vanilie (creme anglaise)= 4 galbenusuri;250ml lapte;70g zahar pudra;vanilie (semintele unui baton sau 2 plicuri de zahar vanilat)
*coaja de portocala (facultativ)
*150ml frisca
*1 pumn de fulgi de migdale prajiti in tigaia pana capata putin culoare
*reteta originala spune 200ml de lichior de afine si zmeura, le puteti inlocui cu suc de fructe
(daca fructele sint congelate cum le-am avut eu, nu mai este nevoie de suc. Le stropiti cu 2 linguri de lichior si sint gata de folosire)

- se taie biscutii/pandispanul in cubulete care se astern pe fundul unui platou de prezentare (mediu spre mic) ori in pahare
- intr-un castron se amesteca zmeura si lichiorul apoi se depun fructele peste stratul de biscuti, zdrobindu-le putin
-se inveleste totul cu crema de vanilie aromata cu coaja de portocala
- frisca se bate lejer si se asterne peste crema
- se da totul la frigider
- cand sinteti gata sa serviti, presarati fulgii de migdale si savurati :)

Crema de vanilie
- se da laptele in clocot impreuna cu semintele de vanilie sau zaharul vanilat
- se freaca galbenusurile cu zaharul pudra pana se albesc
- intr-o craticioara in bain marie se pun galbenusurile cu zahar si se toarna laptele clocotic amestecand incontinuu
- cand incepe sa ramana crema pe lingura este gata
- se transfera crema intr-un alt castron si se lasa la racorit

Taine:
- triflele se servesc in boluri/pahare transparente si straturile se pot alterna de mai multe ori
- crema de vanilie poate fi si o budinca de vanilie din comert daca timpul ne preseaza :)

4 comentarii:

dana2dor spunea...

Excelenta retata! Mi-ai facut o pofta nebuna! Am pus-o pe lista de prioritati :) Te pup si un we excelent!

Andreea spunea...

Servus Dana,
si pt mine a fost o supriza placuta.
W-end placut si tie! Te pup

Nik26 spunea...

In luna cadourilor am venit si eu cu unul mic - un premiu ce il gasesti pe http://nik26-nik26.blogspot.com/2009/12/premiu-de-la-florena.html :) Sarbatori fericite!

Andreea spunea...

Merci mult Nik. Sarbatori fericite si-un an nou minunat! :)

Trimiteți un comentariu