miercuri, 16 decembrie 2009

Apflelkrapfen


Sau gogosi cu mere :)

Ingrediente:
500g faina
20g drojdie proaspata
1 lingura de malt sau miere
180-200ml lapte
80- g zahar
un varf cutit sare
4 galbenusuri
80 g unt moale
2 linguri rom
coaja rasa de lamaie

3 mere curatate de coaja, taiate in bucatele mici si stropite cu putina zeama de lamaie
ulei pt prajit
zahar pudra vanilat

- se dizolva drojdia in lapte caldut, apoi adaugam maltul/mierea si 150g faina
- cand plamadeala a crescut frumos o amestecam cu restul de ingrediente pana obtinem o coca elastica pe care o lasam la dospit pana-si dubleaza volumul
- se intinde o foaie dreptunghiulara de 1cm grosime
- se presara cubulete de mere, pudrate in prelabil cu faina (cam o lingura) si se ruleaza aluatul


- se taie felii de 1,5 cm grosime si se lasa la dospit pt alte 40 de minute

- Taina: ciupiti putin capatul exterior al melcului in asa fel incat sa-l ''lipiti'' de restul de coca, sa nu se desfaca la prajit
- se prajesc in mult ulei, temperetura medie sa nu se arda, se scot pe hartie absorbanta
- se pudreaza cu zahar vanilat si daca va place puteti adauga si scortisoara

8 comentarii:

Sarea in bucate spunea...

DACA ITI FACE PLACERE , TI-AM OFERIT UN PREMIU LA MINE PE BLOG!

Marcela S. spunea...

Sarbatori fericite alaturi de familie!

Andreea spunea...

Just me, intotdeauna imi fac placere premiile primite. Apreciez foarte mult gandul bun si-ti multumesc frumos. Sarbatori fericite.

Andreea spunea...

Multumesc frumos Marcela :)
Craciun fericit si-un an nou fabulos va doresc.

Laura S. spunea...

Hallo Andreea!
Am intrat sa-ti las citeva cuvinte de multumire, pentru aceasta reteta
"MINUNATA"!
Titlul l-am mai intilnit, dar nu cu asa poze apetisante.
De aceea un "MULTUMESC CALDUROS" , mai ales din partea baietilor mei.
Le-au placut f.mult!

O seara placuta in continuare si o saptamina plina de succese iti doresc!

Cu prietenie
Laura S.

Andreea spunea...

Servus Laura, ma bucur mult ca v-a placut. Satisfactia cea mai mare mi-o da increderea pe care mi-o acorda cei care incearca retetele postate aici :)

Andreea spunea...

Draga mea, spune-mi te rog, cumva gogoselele astea merg facute si la cuptor? Desi arata super ale tale, ma gandesc ca ar fi bune si intr-o variata un pic mai light. Pup si saru'mana pentru reteta! Abia acum am descoperit-o!

Andreea spunea...

La cuptor nu le-am incercat, insa cred ca-s excelente, in fond e aluat dospit. Daca le incerci la cuptor sa-mi spui cum au fost. Te pup. W-end fain!

Trimiteți un comentariu