duminică, 23 mai 2010

Midii cu sos usturoiat



Sunt la prima incercare :) rezultatul final este usturoiat si aromat cu gustul marii.

Cum se pregatesc midiile?
- se lasa in apa o ora, doua sa se inmoaie impuritatile atasate.
- se ia fiecare in mana si se freaca bine cu o periuta (eu am folosit peria de sarma si-o periuta de dinti). Exista un fir paros care iese din scoica, musai sa-l indepartati, delicat insa, sa nu ravasiti scoica :) Apoi, pe fiecare scoica exista niste puncticele albe cu niste firicele atasate, pe care l-am curatat (m-am cam enervat la operatiunea asta :)) )
- scoicile deja deschise se arunca
- scoicile care raman inchise dupa fierbere se arunca

Cum se prepara?
- se pun la fiert in apa (sa le acopere delicat) si-o cana de vin alb sec
- punem in oala si-o ceapa si vreo 4-5 catei de usturoi
- fierbem pana se deschid scoicile
- zeama in care au fiert o pastram intr-un castron pt ca ne vom folosi de ea
- intr-o tigaie teflonata si mare se pune o lingura de ulei si se lasa la incins pret de-un minut
- o ceapa mijlocie curatata si taiata marunt se pune la prajit in tigaie, se lasa 1-2 minute amestecand des
- se adauga o cana- doua din zeama in care au fiert scoicile (turnati zeama prin strecuratoare)
- se lasa ceapa la fiert 10 minute, se adauga midiile pt alte 3 minute, apoi 4-5 catei de usturoi striviti si 2-3 linguri de smantana pt inca 2-3 minute
- gustam de sare si piper si servim alaturi de paste ori mamaliga.

Taina: n-am pus insa ar fi mers si-un pic de patrunjel verde tocat marunt.

Fata mea n-a vrut sa guste :)) dragutul meu a adorat rezultatul

4 comentarii:

Laura spunea...

Pentru asta ma invit la tine, ca eu sigur nu am rabdare la "pigulit" scoici. Arata tare bune.

Momo spunea...

da,ar fi mers sigur putin patrunjel...dar eu m-as multumi si cu o portie doar usturoiata,nu-i bai...o saptamina buna!

Andreea spunea...

Servus Laura, invita-te fara frica :)) Sunt faine, insa prea din cale-afara de solicitante :))

Alison merci frumos, o saptamana superba si voua. In Canada e vara torida :) sper s-o tina asa pana-n octombrie :))

butu spunea...

parerea mea ,ca vechi mancator de scoici,si cu expierenta de la mama si de la bunica,este ca fierberea scoicilor(si midiile sunt tot scoici) trebuie sa se faca in doua etape:
-se oparesc prima data in apa simpla pentru a le separa pe cele care se deschid ,deci care sunt vii,de cele care nu se deschid ,deci sunt moarte,toxice ,otravitoare,put,unele sunt in putrefactie,altele muribunde,sunt periculoase!!!!
-cele care s-au deschis ,se fierb in alta apa curata ,cu sare ,ceapa rosii etc,conform retetei.
vad ca in toate retetele se trece usor peste acest aspect ,si apare doar faptul ca se fierb,iar zeama se foloseste la preparat sosul.banuiesc ca cei ce au mancat ori au avut noroc sa nu fie nici una moarta printre ele,ori habar nu au avut si au mancat asa .
credeti-ma va rog!

Trimiteți un comentariu