joi, 6 ianuarie 2011

New York style Cheesecake





O bunatate cremoasa, foarte cremoasa si foarte usor de executat gasita aici.
Am sa omit cu intentie ingredientele pt foi (sunt din aluat fraged) pt ca n-am fost foarte incantata de rezultat.

Puteti folosi orice blat de biscuiti, care, faramitati, se amesteca cu unt sau baza acesta de la chesecake-ul de ciocolata cu alune de padure (alunele din blat sunt optionale pt reteta de azi).

Se coace la temperatura mica in mare parte a prepararii, dar voi reveni cu detaliile. Intre timp incingeti cuptorul la 350F (177C) :)

Ingrediente crema
1 kg branza crema+ 200g zahar granulat+ 35g faina, 5 oua extralarge (sau 6 oua mijlocii)+ 80ml frisca+ coaja de la o lamaie+ o lingura de extract de vanilie

*mie personal, branza Philadelphia, cu termenul ei de garantie intins pe 6 luni de zile :O nu-mi place. Am gasit o varianta de branza crema biologica (pt canadieni), valabilitate maxim 3 saptamani, o nebunie, cu alte cuvinte pt a avea o crema speciala ne trebuie o branza crema speciala :).

Apoi pt ca n-aveam in casa 1kg de branza minunata, ci aveam doar 500g, am completat cu 250g mascarpone si 250g de iaurt gras (greek style). De-asta o fi iesit o nebunie crema!?! :)

Se poate lucra si cu mixerul, dar la viteza mica, insa un pic de miscare nu ne strica. :)
- se amesteca faina in zahar, apoi se adauga peste branza crema si se amesteca bine
- ouale se bat separat intr-un bol curat si se toarna incet, amestecand incontinuu, peste amesteacul cu branza
- apoi frisca si aromele


In forma de 23cm diametru, a carei baza este acoperita cu blatul de biscuiti (daca faceti cantitatea 1.5x puteti urca cu biscutii cca 2.5cm si pe peretele formei) se toarna amestecul cremos si se da la cuptorul incins la 350F (177c) pt 15 minute, apoi la 250F(120C) pt alte 90 de minute. Dupa minutele scurse, daca miscati forma usor, veti constata ca in centru o sa fie cam ca o piftie nu foarte inchegata insa cheesecake-ul e gata si-l puteti scoate din cuptor. Se lasa la racit ideal peste noapte.



Dupa ce s-a racorit, am pus deasupra tortului 200g de smantana amestecate cu 2 linguri de miere si o lingurita de esenta de vanilie. Am nivelat frumos si-am ornat cu capsuni si afine proaspete. Am si glazurat, dar nu-i nevoie ca fructele-s tare frumoase si asa.



Nu sunt amatoare de cheesecake-uri, insa crema acestei variante este o minunatie! :)





15 comentarii:

Cristina spunea...

Waaaw! Absolut superb!

diamond spunea...

wow, fara cuvinte! :D

Boabe de Cafea spunea...

Superb!
Mi-ai facut o pofta imensa de cheesecake!

Andreea spunea...

Cristina, Diamond, Boabe multumesc fain pt vizita :)

Ana Maria Ciolacu spunea...

Arata ametitor de bine! Si unde mai pui ca ador cheesecake-urile :)) Bravo !

Andreea spunea...

Ana daca-ti plac, arunci e musai s-o incerci. E fina-fina! O seara faina :)

Andreea spunea...

Crede-ma ca n-am mai facut cheesecake copt pana acum, caci m-am gandit ca nu-mi iese, dar m-ai convins. Arata minunat! Inghit in sec...Apropo, cred ca zilele astea postez General Tsao's Chicken. :)

Andreea spunea...

Merita incercata. Cat despre general Tao, stau curentata :)

Mirela Vlăduți spunea...

OMG, arata pur si simplu bestial. O sa incerc si eu, insa aici nu gasesc decat Philadelphia, astfel ca sper sa-mi iasa la fel de cremoasa. Yammmyyy

Cool Chic Style Fashion spunea...

E bellissima questa torta, ciao

Andreea spunea...

Servus Mirela, eventual poti inlocui 250g branza cu 250g iaurt gras :)
Merci frumos pt vizitaé

Andreea spunea...

Grazie Stefania! :)

Nimphetamin spunea...

Eu n-am inteles cum face marginile roz... De cateva zile salivez pe blogul tau! Le-as face pe toate!!!

Andreea spunea...

nimphette, uita marginile roz, n-au fost ceea ce-mi doream, de-asta nici n-am elaborat prepararea lor

daca vrei sa faci cheesecake-ul (care-i minunat btw) fa un blat clasic, din biscuiti digestivi si unt, crema este minunata si cu niste fructe proaspete e un hit garantat. :)

Nimphetamin spunea...

Multam pt sugestie, o sa-l fac!

Trimiteți un comentariu