sâmbătă, 22 ianuarie 2011

Ruban dulce



sau uscatele? :)

Un dulce foarte rapid de facut, daca aveti o masina de paste. Excelent langa cafea, ceai, lapte. Se pastreaza foarte bine, pentru 2-3 zile, intr-o cutie ermetica.


Ingrediente:

1 ou+ 1 praf de sare+ 2-3 linguri de vin Marsala (incepeti cu 2)+ 1 lingura extract de vanilie+ 1 lingura jumatate de zahar pudra (nu din acela cu amidon)+ 175g faina (si-nca vreo 2 linguri pt planul de lucru)+ ulei de floarea soarelui pt prajit+ zahar pudra pt pudrat (acela din comert)

- din ou, vin, zahar pudra, faina, vanilie se framanta un aluat elastic
- se imparte in 5-6 bucatele
- fiecare bucatica se intinde cu masina de paste: am inceput cu masura 1, apoi 2 si 3 si-am sarit direct la 7, Intre trepte am pudrat aluatul cu putina faina.
- se taie fasii de 3.5cm spune reteta din cartulie, eu le-am taiat cum m-a sfatuit inspiratia
- se prajesc in mult ulei, incins la temperatura mediu-mic, cam 20 de secunde pe fiecare parte
- la prajit se umfla foarte frumos.
- se scot pe hartie absorbanta, se transfera pe-un platou curat apoi se pudreaza cu zahar pudra si se servesc.



ies foarte multe



12 comentarii:

pansy spunea...

pacat ca nu am masina de paste.arata grozav!

Andreea spunea...

Pansy merge si cu sucitorul, doar ca efortul nostru e un pic ma mare :)

Ana Maria Ciolacu spunea...

Stiu ca-s minunate! :)) In Italia se numesc sfrappole,aluatul e cam la fel,chiar si forma,doar ca le intind supeeeeer subtire,cu ultima treapta a masinii de paste.Arata tare bine ! Mi-ai facut pofta ! :)) Pupicei si o zi frumoasa !

Andreea spunea...

Servus Ana,
asa spunea si reteta, ultima treapta sa fie 9 insa eu le-am vazut cam subtirele, cam fragile :) si mi-am zis ca e suficient si la 7. Au o textura foarte faina. Te pup, o seara excelenta!

Ana Maria Ciolacu spunea...

Aici se fac doar primavara,de carnaval, insa eu le-am facut asta iarna. :P De zici ca a trecut iarna.Asa-mi place mie sa cred :))) Urasc iarna ! :))) Ruban 4 ever, jos iarna, sus carnavalul! :) Pupici !

Andreea spunea...

Ce haioasa esti Ana :)
Jos iarna?? LOL
Ditto!

Eu ce sa mai spun ca saptamana asta au fost -27C vreo 3 zile la rand.

Ana Maria Ciolacu spunea...

OMG !!! -27 :))) aici rar coboara sub 0 dar tot e frig de innebunesc...chiar nu vreau sa ma gandesc la -27... Ma simt ca un copil alintat care vede un negru mic si slab cu o coaja de banana in mana :))) Sunt altii carora le e mai frig decat mine...Tristul adevar :)) m-as muta in vreo insula exotica dar intai trebuie sa castigam destul cat sa ne-ajunga banii de trait tot restul vietii acolo :)) dar mi-e frica de tsunami :))) Astea-s visurile noastre pt cand vom iesi la pensie :))))) peste vreo 40 de ani :))) sa traim in bora bora,intr-o cabanuta, sa mancam peste proaspat si nuci de cocos :)))) dar mie tot mi-e frica de tsunami :))))Hai te las,ca am inceput iar sa fabulez :)) Nu stiu de ce sunt asa bine dispusa astazi :) Poate mi se va intampla o nenorocire :))))) stai sa ma bucur cat mai am timp.:)) Te pupic !! :)

Andreea spunea...

:) Te pup, w-end fain Ana.

E ziua fetitei mele si am petrecut jumatate de zi in bucatarie pt ca maine va fi petrecerea propriu-zisa ... acum sa vad daca reusesc sa nimeresc patul :))

Nu cred ca exista cineva sa nu viseze la un loc unde-i mereu soare. Acum pasind inapoi pe pamant, in Panama (ce tara frumoasa!), la Boquette ''se pensioneaza'' multi nord americani. Temperatura nu scade sub 22, nu creste peste 28, nu cutremure, uragane ori alte fenomele extreme.

Ana Maria Ciolacu spunea...

Atunci in Panama cu noi !!! :)) Pupicei si la multi ani frumosi si fericiti pentru bulinuta ta ! :*:*:*

Andreea spunea...

Merci mult Ana, numai bine si voua. Te pup.

Carmen spunea...

La multi Ani!fetitei tale,sa creasca mare,frumoasa,sanatoasa,voioasa,norocoasa...
Iti doresc o saptamina,buna si din pacate spor la shoveling,ca nu scapam de ea!
Am un premiu pentru tine!xxx

Andreea spunea...

Merci mult Carmen pt urari :)
N-a nins chiar de speriat in schimb e cumplit de frig. Multumesc si pt preimu. O saptamana frumoasa!

Trimiteți un comentariu