miercuri, 24 noiembrie 2010

Danoise/Danish



Din acelasi aluat din care am facut croissantele , se fac si danoisele.
Forma lor capata chipuri diferite, insa am sa las imaginile sa vorbeasca.

Dintr-un patrat de aluat, taiat la colturi, aprope pana in centru, se formeaza moristi :)


Din aluatul facut snur



Se incolacesc capetele, in fel si chip :)



Se pot umple cu gemul preferat ori crema de lamaie(se apasa centrul formei cu degetul si se umple adancitura cu gem ori crema).



Se coc la fel ca si croissantele.

Odata rumenite si racorite, se pot pudra cu zahar sau pot orna cu un sos din frisca si zahar pudra (2-3 linguri de zahar pudra, frisca lichida aprox o lingura, extract de vanilie 1 lingurita)

Crema de lamaie (lemon curd) se potriveste fabulos cu genul acesta de aluat. Am umplut danoisele cu crema dupa ce le-am copt.

* 3 linguri de zeama de lamaie (proaspata)
* 3/4 lingurita de coaja de lamaie
* 3 linguri de zahar
* 1 ou mare
* 2 linguri de unt, taiat in bucatele mici

- in bain-marie se amesteca toate ingredientele cu exceptia untului
- amestecand incet, dar continuu, se tine crema pe foc pana se ingroasa ca o smantana groasa
- se trage de pe foc si se adauga untul
- se amesteca pana se topeste
- se acopera crema cu folie de plastic si se lasa la racit





3 comentarii:

Andreea spunea...

DIVINE!!!

pansy spunea...

am sa le incerc ,musai !

Andreea spunea...

Andreea, nu pot sa te contrazic :)

Pansy, musai x 2 :)
Au fost extraordinar de bune.

Trimiteți un comentariu