sâmbătă, 20 noiembrie 2010

Muschi de porc uscat, aromat cu ierburi de Provence



O reteta foarte simpla care circula de ceva vreme in blogosfera culinara francofona. Am gasit-o aici.

Carnea preparata in felul acesta, seamana la gust cu prosciutto.

1 muschiulet de porc (cat mai subtire)
sare grunjoasa (am folosit de Guerande)
ierburi de Provence sau piper si alte condimente care va incanta
un stergar de bucatarie

- muschiul spalat si uscat cu prosop din hartie, se pune pe stergar pe un pat de sare si ierburi (se presara sare multa pe stergar, se presara condimentul preferat)
- se infasoara stergarul in jurul muschiului in asa fel incat sa fie bine infofolit in sare (sarea 'coace/gateste' carnea)

Nu stiu de ce am retinut ca-mi trebuie si-o panzica din aceea pt scurs brnza (imi scapa numele) si-am pus in ea muschiuletul, dar nu este nevoie, e suficiet stergarul de bucatarie.




- se pune in frigider, in sertarul pt legume si se lasa acolo 4-5 zile
- dupa cele 4-5 zile se poate servi, taiat in felii subtiri



Gustul e suprinzator de placut! :)

14 comentarii:

mirela spunea...

asta da bunatate,,,,mmmm,,yamii,,,yamm,,,,

Boabe de Cafea spunea...

Interesanta reteta! Numai buna pentru Craciun.

Anonim spunea...

arata perfect!

Andreea spunea...

Mirela :) pentru asa un procedeu de fabricatie la secunda, rezultatul e foarte fain

Andreea spunea...

Servus Boabe de cafea si pe mine m-a intrigat metoda si-am zis ca-i musai s-o incerc, pana la urma ce pierd? Poate doar un pumn de sare si-un muschi de porc. :))

Andreea spunea...

Merci fain, zanaeficientei :)

Unul din multi! spunea...

Hallo Andrea!
poza retetei este atit de apetisanta, incit am si intrat la tine pe Blog sa vad despre ce este vb.
Si da, intr-adevar am descoperit ceva "simplu si de efect"-care neaparat trebuie probat.
Sarbatoarea dintre Ani, este cel mai bun prilej ,pentru mine.
Iti multumesc muuuuuuuuuuuuuult de tot pt. reteta si poze!
o dumineca placuta in continuere si un inceput de saptamina promitator , iti urez!!!
Cu prietenie
Laura S.

Andreea spunea...

Servus Laura,

cu multa placere!
O saptamana frumoasa si tie! :)

FLIK-FLAK spunea...

cat iti sunt de recunoscatoare!!!!!!!!!!!!
Am acum in frigider pus azi la marinat, un muschi , dupa reteta asta.http://www.bucataras.ro/retete/13046/muschiulet-filepastrana-mezel.html
Varianta cruda imi convine de asemenea si garantat o prepar, vreau insa sa te intreb daca s-a simtit gustul ierburilor de Provence.
Multumesc!

Andreea spunea...

Servus Lavinia,
ierburi de provence am pus cu masura pt ca prefer sa domine gustul carnii. Daca nu iti plac, inlocuieste-le cu piper.
Cum spuneam si-n postare, seamana bine cu prosciutto crud.

geta spunea...

fac si eu!tare-mi place cum arata!

mircea spunea...

buna :) ma bucur ca nu stai :) eu am agatat lucrul de pe blog in cui, pentru ca ies dintii :) si daca mai adaug la asta si guturaiul, iese o drama perfecta... intrebare : sarea aia grunjoasa este iodata sau nu?

Andreea spunea...

Servus Geta, daca faci sa-mi povestesti cum a iesit :)

Andreea spunea...

Mircea of of, trece si guturaiul, ies si dintisorii, treceti iar la comedii :) eu asa va doresc.

Sarea e neiodata sau e iodata doar de mama Natura daca vrei.
Sunt cateva companii care recolteaza flori de sare samd sarea marii adica, Guerande e una dintre ele.

De gatit gatesc aproape zilnic, timp pt blog insa am destul de rar in ultima vreme. Ma straduiesc totusi sa tin steagul sus :)

Trimiteți un comentariu