marți, 7 iunie 2011

Macaron bleu lavande


Anul trecut, fortuit, am aflat de existenta unui festival al levanticii si cum week-end-urile insorite indeamna la drumetii, iar locatia vazuta de pe monitor parea superba, am plecat in viteza sa vedem la fata locului lanurile de levantica. Sezonul de inflorire era pe terminate insa lanurile erau acolo, se intindeau cat vedeam cu ochii, iar aerul miroasea imbatator!


Bleu lavande a devenit un brand cunoscut in provincia canadiana in care locuiesc, iar lavanda lor parfumeaza mierea, vinegretele, jeleurile, produsele cosmetice ori de uz casnic samd
Toate acestea :) ca sa ajung sa spun cateva cuvinte despre mierea cu lavanda, o miere cu un gust foarte rafinat. Se poate consuma ca atare ori in creme si inghetate.

Macaronii poarta culoarea levanticii, iar crema cu miere, ciocolata alba si frisca, gustul fin si delicat al lavandei.

Reteta si sfaturile sunt aceleasi ca la macaronii cu crema de ciocolata, ies in jur de 20 de macaroni (deci cca 40 de cochilii) asa ca, daca nu aveti invitati, macaroni din 2 albusuri sunt foarte numerosi si ultra suficienti pt un desert fin, dulce si desigur, caloric. :)

Culoarea amestecului trebuie sa fie inchisa, pt ca la copt macaronii se deschid mult la culoare.






Crema:
- 100g ciocolata alba si 50 ml frisca se topesc incet, inceeet la cuptorul cu microunde (cu alte cuvinte cate 10 secunde per etapa pana obtineti o consistenta onctuasa. Ciocolata alba este foarte delicata asa ca inarmati-va cu atentie si rabdare cand lucrati cu ea, altfel se branzeste intr-o secunda)
- in amestecul cremos se adauga o lingura de miere de levantica si se da totul la frigider pentru 15-30 de minute, apoi se amesteca cu mixerul pt 2-3 minute (ne dorim o consistenta mai spumoasa)
- cu aceasta crema lipim macaronii 2 cate 2 si-i lasam deoparte pt cel putin 2 ore, timp in care cochiliile preiau putin din umezeala cremei.

Sunt foarte rafinati!

15 comentarii:

Alina---Explora Cuisine spunea...

Sunt super frumosi Andreea draga, ai obtinut o culoare superba! vreau sa fac si eu curand, mi-am luat toate uneltele necesare, ramane sa ma apuc de treaba :) o saptamana placuta iti doresc, aici e atat de umed aerul ca-ti vine sa faci dus tot la 2 minute :)))

Mihaela spunea...

Vai ce frumos arata... vreau si eu in vizita la lanul cu lavanda :) pana atunci ma multumesc cu cea din borcan, si cu pozele tale :)

Unknown spunea...

foarte frumos arata! si la gust banuiesc ca foarte buni! felicitari :*

violette spunea...

Super prezentarea...gustul trebuie sa fie pe masura!
o zi minunata!

Mrs. Green Foot spunea...

Ador levantica, si ca gust si ca miros, iar de culoare ce sa mai zic... Anul acesta mi-am pus in sfarsit un tufis de royal blue pe balcon si deja imi imaginam albastrul in bataia vantului. Din pacate spicele au inceput sa isi aplece capul si sa se usuce... Imi vine sa plang :(

Macaronii tai... arata genial!

Carmen spunea...

Arata minunat!
...iar gustul...mmm,miere cu lavanda,ciocolata alba...cred ca sint un vis!xxx

pansy spunea...

gata,mai omotar si sigur am sa incerc la toamna. arata superb!!!!!!!!!

Dulcegarii culinare spunea...

Love it's in the air... ohhh.. love it's in the air... Arata demential !!! ma faci sa le simt gustul !!! pupici

Ellie spunea...

Oh, Andreea your macarons look absolutely lovely!! So very pretty. You've got incredible talent...thanks for sharing it with us!

Andreea spunea...

@Servus Alina, merci fain :)
si la noi caldura mare si desi eu sunt de la polul frigului romanesc nu ma mai plang. am ajuns sa ador caldurile astea sufocante :)

@Mihaela precis aveti si voi lanuri de lavanda acolo. Google it! :) :)

@Andreea Elena, sunt foarte rafinati. Multumesc fain pt vizita!

@violette ma bucur ca ti-au placut :) O zi frumoasa si tie!

@Mr Green Foot, cred ca lavanda e foarte ingaduitoare, daca o tai probabil isi revine. Am si eu o tufa in gradina, sotul meu a crezut ca-i buruiana si-a coafat tufica mea de levanda cu masina de tuns iarba (the horror!! :O :)) ) . Insa a supravietuit si ca sa evit socurile am mutat-o repede LOL

@Servus Carmen, e o combinatie f fericita. Te pup!

@pansy, merci frumos. Te pup!

@dulcegarii culinare, ce frumos canta Antonina :)) Sunt rafinati, a fost o combinatie interesanta

Hi Ellie, you're too kind :)
I developed an obsession with French macarons (I tried and failed sooo many times) but I noticed that they are beautiful when I'm in a good mood :)
Have a great evening! Thanks for stopping bye.

Dulcegarii culinare spunea...

io ti-am mai facut o vizita... !!! inca nu m-am saturat !! bun , da bun mai, rau de buni.. Haide pa, ca daca m-ai trag o privire n-o sa mai dorm noaptea !! trag de mine si fac ! :))pupici

In bucatarie cu Aziz spunea...

bai cat de bine pot arata...nu am cuvinte...si culoareaaaaaaaa ...te invidiez;)....superbi!!!!o zi minunata!!!pup

Andreea spunea...

Pupici Antonina! :) :)

Servus Aziz, putin rosu apoi bleu, iar rosu iar bleu si voila, ce 'levantiu' :)) frumos a iesit :)
O zi faina si tie!

DELIGHT spunea...

Felicitari Andreea ptr acesti macaroons superbi! Tot cochetez cu ideea de ai face de ceva timp... Iti multumesc ptr trucurile divulgate! Apropo, poti sa ne recomanzi culori alimentare naturale? Ce fel de culori si esente folosesti?

Andreea spunea...

Servus Delight. Pt orice altceva m-as incumeta sa recomand culori naturale (turmeric, sfecla rosie samd) pt macaron insa nu. Sunt f pretentiosi, cel putin la mine-n bucatarie :)
Deci atunci cand pun colorant, folosesc colorantii alimentari de la raionul pt dulciuri. Merci fain de vizita!

Trimiteți un comentariu