miercuri, 22 iunie 2011

Somon salbatic la gratar, afumat pe lemn de cedru



Ori cedar planked salmon pe meleagurile acestea.

Pregatirea somonului dupa metoda de mai jos, ii da o aroma absolut speciala si macar ca fapt divers, mi-am spus sa v-o prezint rapid. Se recomanda lemn de cedru (musai netratat), artar, anin ori nuc.

Procedeul este extrem de simplu: fundul din lemn se inmoaie in apa cel putin 20 de minute, dar nu mai mult de 4 ore (apa se poate aroma cu sare, zeama de lamaie etc). Pestele file se pune cu pielea pe lemn, se condimenteaza cu sare, piper si ce va mai surade. Eu am pus si putina paprika, putin sos teriyaki si un strop de zahar brun.

Somonul din imagine este sockeye, are carnea foarte pronuntat portocalie, aproape rosie si-un gust superb. Nu ma impac cu somonul de crescatorie (gustul de chimicale predomina), asa ca-l evit sistematic, cu sockeye insa, e alta poveste. :)



Pestele, cu tot cu fundul de lemn, se pune pe gratarul incins si se coace la o temperatua medie, in jur de 25 de minute sau pana carnea se desprinde fasii. O aroma foarte puternica, de afumat, se obtine daca reusim sa ne abtinem sa deschidem capacul gratarului din minut in minut :) Ca sa fie totul spus, se tine si-o sticluta de apa la indemana. Asta in caz ca lemnul ia foc, sa-l putem stropi si potoli.

 Pestele se serveste cald, garnisit cu felii de lamaie.
Foarte special!



LE am uitat sa mentionez si hartia de cedru ( poza de mai jos nu-mi apartine)
 Am incercat-o acum cativa ani si daca ar fi sa aleg intre cele doua metode, mai mult mi-a placut somonul facut pe scandurica. :)



8 comentarii:

Dulcegarii culinare spunea...

Andreea... ma primesti in vizita?? Promit sa vin singura, fara catel, fara purcel... ca sa nu manancam prea mult ;)) Sunt innebunita dupa peste, in special somon, somn, crap, calcan, ton... asa ca salivez intr-una de cand ti-am vazut imaginea.. Ce dezmaturi mama si pe tine.. nu te gandesti tu ca unii asa ca mine suntem mai sensibilosi... si o putem lua razna incercam sa scoatem pestele din monitor ??? ;)) M-am suparat.. Te pup si am plecat.. Dar mai vin la pranz !!

Mihaela spunea...

Ce bine arata, cred ca aroma de afumat este superba :)

yaya6 spunea...

buna idee!!

Momo spunea...

ooo,de nedescris ce furtuni ai stirnit
in partea aia a creierului ce se ocupa cu poftele!:) foarte interesant procedeul de afumare si gatire,multumim!:)

Petronela spunea...

Foarte,foarte interesanta ideea si sigur imi place,nu am mancat in varianta asta dar trebuie sa fie minunat...eu il fac doar impachetat in aluminiu si cu lamaie.
Pupici si o zi placuta!!!

Andreea spunea...

Antonina hai sa ne impacam, iti trimit o scandurica sa faci ce-am facut si io. :))

Servus Mihaela, este foarte speciala metoda. Sotul meu a decretat ca numai asa facem de-acum :))

Servus Yaya, merci fain pt vizita :)

Cu mare placere Simona! :)

Te pup Petronela. A fost o surpriza foarte placuta. Iar ideea deschide usa la infinite posibilitati. :)

Zazuza's Gulaschsuppe spunea...

mvaaaaaai! cum arata! iar eu sunt ca o pisica atunci cand vine vorba de peste :)))

wine and knives spunea...

admiram si inghitim in sec, ca pe melagurile acestea canci lemn de cedru, canci somon salbatic :))

Trimiteți un comentariu