luni, 15 martie 2010

Pita cu salata a la grec si tofu afumat


O alta poza vintage :) si-o mica (ma straduiesc, promit) prezentare.

Tofu-ul se obtine printr-un procedeu asemanator cu cel al prepararii branzei. Trebuie aproximativ o ora pt a transforma soia in bucati de tofu.

Tipuri de tofu:

1. Extra-ferm- tofu presat o perioada mai indelungata, contine mai putina apa si este ca atare suficient de ferm pt a fi taiat in cuburi sau felii. O bucata de tofu semi-decolngelata se poate da pe razatoare fara probleme

2. Ferm- tofu cel mai des intalnit, poate fi taiat in cuburi sau felii si la fel de bine poate substitui tofu-ul moale prin adaugarea de apa pana la obtinerea consistentei dorite

3. Moale - acest tip mai contine putin lapte de soia si nu poate fi taiat in cuburi. Moale si fin se poate transforma in piure in asa fel incat se poate servi in supe, sosuri, deserturi cremoase si vinegrete. Daca nu gasim acest tip de tofu il putem ìnmuia cu apa pe cel ferm pana la 'moliciunea' dorita.

Mai exista cateva tipuri de tofu mai putin comune pe piata si anume:

4. Tofu afumat- este un tofu obisnuit pus la afumat pt a-i da gust de aliment preparat pe gratar. Are o textura ferma si spongioasa si este acoperit de o frumoasa crusta maronie. Se consuma in salate, sandwichuri, umpluturi, taiat sub forma de batoane servit cu un sos sau facut pe gratar, fript sau sotat

5. Tofu marinat- tofu-ul ordinar pt a avea o savoare deosebita trebuie marinat. Exista si varianta gata marinata cu diverse arome. Se foloseste in salate stil asiatic, fript etc

6. Tofu prajit- cunoscut sub numele de touhu goreng, acest produs din singapore este de gasit in magazinele asiatice. Se poate servi cu un sos de soia sau cu ardei sau diverse feluri cu orez sau paste.

7. Pudra de tofu - se transforma in tipurile de mai sus adaugand apa.

Pregatirea tofu-ului: dupa ce s-a deschis ambalajul si s-a scurt apa, bucata de tofu se sterge cu un servet absorbant si este gata de utilizare - majoritatea retetelor sugereaza marinarea tofu-ului pt ca are foarte putin gust propriu deci trebuie combinat cu arome puternice: sosurile asiatice, de soia, de ardei rosu si hoisin, laptele de cocos si sosul teriyaki dau mereu rezultate bune, la fel ca si condimentele indiene, pasta de curry, tahini, otetul balsamic, verdeturle si usturoiul Inlocuind in retete o parte din carne/branza/smantana se poate reduce consumul de grasimi saturate si obtine un produs bogat in proteine vegetale si aminoacizi esentiali.

Ingredientele:

200g tofu afumat taiat cuburi + 2 linguri ulei de masline+ 1 dovlecel taiat rondele sau pe lung + 2 paini pita + 4 linguri de hummus + 2 rosii mari taiate in felii groase (sferturi)+ 12 masline fara samburi 1 ceapa (de apa) taiata rondele+ 150g telemea taiata cuburi + 100g salata roquette (arugula)

1. treceti cuburile de tofu prin ulei de masline apoi prajiti-l intr-o tigaie bine incinsa, intorcand de 2-3 ori. lasati deoparte pt cateva minute.
2. dovlecelul se prajeste 5 minute, pana se rumeneste frumos
3. ungeti pita cu humus, presarati in ordinea dorita frunzele de salata, tofu-ul, dovlecelul, sferturile de rosii, maslinele, ceapa si feta.
4. rulati pita si pofta buna!

2 comentarii:

Goldielocks spunea...

O reteta de tinut minte!

Andreea T spunea...

Nu-s mare fan tofu insa in combinatia asta se potriveste la marele fix :)

Trimiteți un comentariu