miercuri, 6 ianuarie 2010

Smalec


O tartinada poloneza foarte gustoasa si foarte ff ... grasa :)
Se pronunta smaletz.

Aveam in frigider niste jumari ramase de dinainte de Craciun si cum le tot impingeam din stanga in dreapta am zis ori le arunc, ori fac pogace (desi acum sintem supra saturati de dulciuri) ori le transform in ceva ''cumplit''.
Am sa scriu reteta din care m-am inspirat, cu mentiunea ca am tocat jumarile in robotul de bucatarie KA si-apoi le-am imprietenit cu restul ingredientelor.
  • 1 kg slanina
  • 1 lingura de sare
  • 1 ceapa
  • 1 mar curatat de coaja si samburi
  • 3 catei de usturoi tocati marunt
  • 1 lingurita de maghiran
  • 1/8 lingurita de piper proaspat macinat
- se taie slanina in cubulete si se pune la prajit intr-o tigaie
- se prajesc cubulete pana se rumenesc delicat
- se adauga ceapa, marul ras pe razatoarea mare si usturoiul
- se tine totul pe foc pana slanina se transforma in jumari
- se ia de pe foc si se adauga maghiranul si piperul
- cand s-a racit putin se transfera intr-un borcan si se da la frigider, unde poate sta aprox 2 saptamani

Acum, sincera sa fiu, in niciun caz n-am pus 1kg de grasime, cred ca mai aveam vreo 200g jumari pe care le-am tocat, dupa cum va spuneam apoi am pus ceapa, marul, usturoiul, maghiranul, sare mai putina si piper dupa gust.

Se serveste pe paine de secara ori din faina integrala (combinata, eventual, cu felurite seminte, asa cum am mancat eu :) )

Excelenta! Aspectul comercial este cel al unei unturi, deci o tartinada alba, la mine arata mai altfel :) pt ca jumarile erau deja gata facute.

Ideea am gasit-o rasfoind retetele lui Florin pe-al lui delicios blog, Crazy mother cooker :)))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu