vineri, 1 ianuarie 2010

Budinca de cozonac/paine


Si-a mai trecut un aaaan ....

Va doresc un An Nou cu belsug in suflete si-n camari, sanatate si numai voie buna.

O idee rapida si excelenta pentru niste cozonac ori poate paine care nu mai au succesul zilelor in care le puteam numi foarte proaspete. (cam intortocheata mi-a iesit introducerea )

- cozonacul/painea se taie cubulete si se pune intr-un castron
- turnam o cana cu lapte (aromat cu coaja de lamaie si/sau zahar vanilat) peste cubulete si amestecam delicat, vrem sa inmuiem putin cozonacul, nu mult, caci se transforma intr-un soi de piure si in niciun caz nu ne dorim asta
- intr-o tava de yena sau ceramica, intindem cubuletele inmuiate in lapte si dupa preferinta presaram stafide, nuci taiate grosier etc
- apreciem apoi cu privirea :) cantitatea de lichid care ar acoperi 2/3 din tava si purcedem la treaba: pentru fiecare 100-125ml lapte ne trebuie un ou si zahar dupa gust.
- se amesteca bine compozitia cu oua, lapte, zahar si se mai adauga iarasi aromele preferate
- se toarna amestecul peste cuburile de cozonac si se da la cuptorul incins in prealabil la 375-400F pana se rumeneste frumos, aproximativ 40 minute (depinde de cuptor desigur)
- la budinca de cozonac de azi, mi s-a parut ca nu este suficienta ''crema'' si-am batut 200ml de frisca cu 2 oua si am turnat peste cubulete, cu grija sa le acopar cat mai bine. am dat din nou la cuptor pana s-a rumenit (15-20min)

E tare faina combinatia. Anul acesta am fost pentru cateva zile in Las Vegas si la bufetul cazinoului Belagio la dulciuri am gasit si budinca de paine... suna anost, insa aspectul si gustul demonstreaza contrariul si asta, fara drept de replica :)

Mai pun niste exemple, sa fiu cat de poate de convingatoare. :)

Cu paine



Cu cozonac



2 comentarii:

carnetul de retete spunea...

La Multi Ani ! Bonne année !

Andreea spunea...

Merci frumos
Bonne année à toi aussi :)

Trimiteți un comentariu