sâmbătă, 9 ianuarie 2010

Chocolate chip cookies


Reteta am gasit-o la foarte simpatica Chef Mazilique si este (cu f mici modificari) exact ceea ce cautam. Am schimbat foarte putin reteta si ce as mai modifica pentru data viitoare este cantitatea de sare din compozitie, deci reteta o voi scrie gata modificata.

225 grame de faina alba
245 grame de faina integrala pentru paine
o lingurita si un praf de bicarbonat de sodiu
o lingurita si jumatete de praf de copt
o lingurita de sare grunjoasa
225 de grame de unt nesarat
285 de grame de zahar brun (demerara)
250 de grame de zahar tos
2 oua mari
350 de grame de ciocolata
100g nuci taiate grosier
arome dupa gust: am pus un plic cu zahar vanilat si o lingura de esenta de rom

- se amesteca, intr-un castron, faina cu sarea, bicarbonatul si praful de copt
- in alt castron untul se freaca spuma cu zaharul, apoi se adauga pe rand ouale amestecand bine
- se adauga aromele
- se adauga si amestecul cu faina si se amesteca bine
- urmeaza ciocolata (daca nu aveti ''lacrimi'' de ciocolata taiati bucatele dintr-o ciocolata) si nucile
- se amesteca (,) :) cu mana pentru a imprastia uniform ciocolata si nucile
- se da totul la frigider pentru minim 24 de ore (musai !)

A 2-a zi
- se incinge cuptorul la 375F (ideal ar fi temperatura medie a cuptoarelor voastre deci de la 176-190C si 350-375F)
- aluatul meu a fost foarte tare cand l-am scos din frigider, asa ca l-am lasat putin sa se incalzeaza in bucatarie
- am luat din el cu lingura de inghetata, trebuiesc formate bile de marimea unei mingi de ping-pong.

!!!- va avertizez ca aluatul pare oarecum sfaramicios, insa in cuptor se imprietenesc bine toate ingredientele

- sa revin, se pun bilele cu spatiu suficient intre ele pt ca se intind binisor in cuptor si se dau la cuptor pentre maxim 15 minute
- cand le scoateti din cuptor sint inca moi, sa nu credeti ca-s necoapte
- se iau din tava cu o paleta si se transfera pe un gratar, veti vedea ca se intaresc cat trebuie aproape imediat


D-e-l-i-c-i-o-a-s-e!!! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu