miercuri, 20 ianuarie 2010

Bagels


Sint excelenti cu unt ori cream cheese sau parte integranta :) din fratia ''somon afumat+ cream cheese+ ceapa rosie si capere (daca va plac)'
Cand sinteti gata sa-i serviti, sint superbi prajiti putin la toaster... coaja le devine crocanta iar interiorul moale.

Am mai incercat o reteta din Joy of cooking care nu mi-a placut si aprope ca-mi luasem gandul de la homemade bagels. Varianta de azi mi-a placut mult.

500g faina, 15-20g drojdie proaspata, 1 lingurita de malt + 1 lingura de zahar, o lingurita cu varf de sare, 200/250ml apa (vrem o coca fina, dar mai vartoasa)
2 linguri de malai, 1 galbenus amestecam cu o lingura de apa, seminte de susan, mac

- se incinge cuptorul la 400F
- se pune maltul si drojdia la dospit in putina apa calduta
- faina si sarea se amesteca apoi se adauga drojdia dospita si incetinel apa
- se framanta pana rezulta un aluat fin, dar mai ''solid'' decat cel de cozonac
- se lasa la dospit sub prosop, intr-un castron uns cu putin ulei, aproximativ 50 de minute
- aluatul crescut se rastoarna pe masa infainata si se imparte in 8-9 bucati care se vor tranforma in mingiute.
- in fiecare bila se face o ''spartura'' pe mijloc apoi cu delicatele largim spartura pt a obtine niste inele
- se lasa inelele la dopit (20 de minute) timp in care se pun la fiert 3L de apa amestecati cu o lingura de zahar
- se ia cu delicate fiecare inel si se fierbe si pe-o parte si pe alta pt maximum 1 minut (in total)
- o tava mai mare se unge putin cu ulei si se presara (nu trebuie exagerat) cu malai
- se scot bagels din apa pe rand, se scurg zabovind putin cu paleta deasupra oalei si se pun in tava
- se ung cu galbenusul batut cu apa, se presara cu seminte sau nu
- se coc aproximativ 30 de minute sau pana s-au rumenit frumos





3 comentarii:

www.horiavirlan.ro spunea...

Buna ziua,

V-am vizitat blogul si este foarte interesant si as dori daca sunteti de accord sa facem schimb de bannere. Eu dezvolt acum site ul www.horiavirlan.ro care va deveni un portal bine pus la punct in tot ce tine de retete culinare retete bauturi regimuri dietete sanatoase restaurante in tara etc .... Va fi un site sub forma de revista dar in acelasi timp un portal complet in acest domeniu.
Daca sunteti de accord astept un reply din partea dvs plus banner ul link aferent.


Cu Stima,

Razvan Ivan
razvaniv@yahoo.com
www.bte.ro
www.horiavirlan.ro

Laura spunea...

Andreea, se gaseste malt la market? Sub ce forma,cutie, etc? Ma tenteaza si pe mine bagels reusite, pt ca pana acum nu am gasit nimic ca lumea. Multumesc.

Andreea spunea...

Laura eu l-am luat dintr-un magazin cu produse mai deosebite, condimente in vrac etc. Maltul nu-i obligatoriu pt reteta il poti inlocui cu zahar sau miere, important este sa ajuti drojdia sa dospeasca. :)

Trimiteți un comentariu