luni, 22 februarie 2010

Prajitura cu 2 creme


Sursa de inspiratie este blogul bucatarului maniac, insa am modificat reteta dupa gusturile noastre. Blatul initial era cu nuca de cocos, se poate totusi lesne inlocui cu pudra de migdale sau nuci macinate si desi iese ceva mai dulce decat poate ne-ar placea, cremele nu sunt atat de dulci si se balanseaza perfect.

Blatul
-*6 albusuri, 250g zahar, 300g pudra de migdale, o lingurita zeama de lamaie

- se incinge cuptorul la 300F
- se bat albusurile spuma cu zaharul si zeama de lamaie, se incorporeaza delicat pudra de migdale, amestecand incet cu miscari de sus in jos
- se intinde compozitia pe o tava (cca 20x24cm) tapetata cu hartie de pergament si se da la cuptor pt minim 1 ora, pt ca mai degraba se usuca decat se coace

!! coptul blatului e cea mai migaloasa parte a retetei

Crema cu vanilie:
* 6 galbenusuri, o lingura de amidon, 5-6 linguri de zahar, 300ml lapte si esenta de vanilie

- se amesteca toate frumos, sa nu avem cocoloase apoi se pun la fiert in bain-marie pana se ingroasa, amestecati incontinuu sa iasa o crema fina, dar oarecum vartoasa
- se trage de pe foc si se lasa undeva la rece
- cand crema s-a racit complet se bat spuma tare 250ml frisca (puteti adauga si-un intaritor de frisca nu va fi vreun bai) si se adauga crema de mai sus amestecand cu miscari delicate, pana se incorporeaza complet

Crema de ciocolata
*150g ciocolata (amaruie), 1 lingurita de ness, 75g unt; 5 linguri de frisca lichida, 3 linguri de zahar

- se pun toate in bain marie pana se topesc si se dau la rece (eu am pus la congelator 30 minute)
- cu mixerul frecam crema spuma si ne pregatim de asamblare

Am asamblat prajitura in aceeasi forma de ceramica in care am copt-o. Peste blatul alb am pus crema de ciocolata, apoi crema cu frisca si vanilie. Am ras ciocolata cu instrumentul cu care se curata morcovii :) si am dat prajitura la rece cateva ore. Blatul dupa copt este destul de tare, insa dupa cele cateva ore ori ideal dupa o noapte, e perfect. Se taie cuburi micute si ca sa le reusiti cele mai dragute :) puteti lasa prajitura la congelator pt 30 de minute, apoi cu un cutit incalzit, sa taiati prajitura in formele si dimensiunile dorite

E o prajitura tare finuta.

7 comentarii:

Carmen spunea...

Mmm,mmm,good...

Cristian Borod spunea...

Super prajiturica!:)

Andreea spunea...

Carmen :) servus

Andreea spunea...

Bucatar maniac
(hilar mod de adresare, dar daca alt nume nu am ma conformez :)) ai un blog superb, am sa-ti rasfoiesc retetele mai pe indelete.

Gospodina de Criza spunea...

Cate retete minunate am gasit aici, la tine! Si multe ciocolatoase! Primele pe lista sunt....bilutele de tiramisu, sunt o mare amatoare de bilute! Iti ofer la schimb un Raffaello inimos!

Gospodina de Criza spunea...

Hi,hi,sa stii ca vezi bine. Dupa Bucatarul Maniac apare GDC.

Andreea spunea...

hahaha ce nume simpatice aveti.
Oare la cine sa ma mai astept? Am inceput sa am emotii? :))

Merci de vizita chiar si-asa in criza :)) am sa intru pe blogul tau sa facem trocul cum se cuvine :)

O zi faina iti doresc

Trimiteți un comentariu