vineri, 26 februarie 2010

Saratele cu cascaval gruyere


Daca scrutati imaginea in cautarea semintelor de chimion va anunt ca nu le veti gasi pt ca nu pot sa le sufar :)
De ce? Pranzurile zilelor mele la gradinita :)) aveau un fel I neschimbat vreme de luni de zile, supa de chimion. Stiu e sanatoasa si pt unii probabil gustoasa :) dar sa te astepti ca un copil sa manance zi de zi aceeasi supa, luni de zile in sir e prea din cale-afara :)

Sunt gustoase si extrem de fragede.
- 500g faina, 200g untura si 50g de unt (nu folosesc niciodata margarina), o lingurita de sare, 1 galbenus si un ou intreg, 50 ml lapte, 3-4-5 linguri de smantana (incepeti cu 3), 20 g drojdie proaspata, o lingurita de zahar, un galbenus amestecat cu 1 lingurita de apa pt uns, cascaval gruyere (ori alt fel) pt presarat. Merge desigur sa aruncam si niste seminte: infamul chimion ori mac ori susan.

- se incinge cuptorul la 375F
- 50ml de lapte caldut, drojdia si zaharul se amesteca intr-un castronel si se pun la dospit la loc cald
- faina cu sarea si grasimile se amesteca, se adauga ouale, smantana incetinel ... ne dorim sa obtinem un aluat maleabila si nelipicios
- se pune coca intr-un castron putin infainat, se acopera cu folie de plastic si se lasa la dospit o ora
- dupa ora de odihna, se infaineaza masa de lucru si intinde o foaie de aproximativ 5mm inaltime
- se unge foaia cu galbenusul vag subtiat cu apa (ori lapte) se presara cascaval si semintele preferate, se taie bastonase care se aliniaza frumos pe tava asternuta cu hartie de pergament
- se da tava la cuptorul incins pana se rumeneste cascavalul frumos, 15-20 de minute in functie de cuptor

5 comentarii:

Carmen spunea...

Asa sint perfecte!Nici mie nu-mi place chimionul!Am luat reteta!
Weekend placut!xxx

Andreea spunea...

Ai mancat si tu (numai) supa de chimion la gradi? :))

Bucataresele erau atat de nemiloase incat ne tranteau felul II peste supa! Daca felul II avea si varf mai ciuguleam din el, daca nu, ramaneam nemancati LOL ... amintiri din copilarie.

Carmen, eu lichidul din reteta originala l-am inlocuit cu smantana, deci cantitatea trebuie ajustata in functie de tipul de faina...spun asta retoric, ca doar tu esti o zana in bucatarie.

W-end placut si voua! :)

FLIK-FLAK spunea...

Taaaaaaaare bune! Le-am facut aseara pentru o intalnire la o bere.
Am pus cantitatea de grasime integral din untura de porc si coca mi-a mai cerut vreo doua linguri bune de faina.
Imi place susanul negru asa ca le-am ''imprietenit''.
Se va mai face!
Numai bine!

Andreea spunea...

Super!! Si eu am cotrobait in dulap dupa susan negru si pt ca n-am avut, m-am lipsit de orice fel de seminte :))
O saptamana faina Lavinia!

Anonim spunea...

ce bine arata!!!!!! nici eu nu suport chimenul, cd eram mica il dadeam jos iar mama ma certa:))o sa incerc reteta ta si voi pune susan.

Trimiteți un comentariu